BSM és una empresa de l'Ajuntament de Barcelona que té el propòsit de millorar la qualitat de vida de les persones, generant experiències positives per construir una Barcelona saludable i líder.
BSM es compon d´un nombrós i variat conjunt d´unitats de negoci, en àmbits relacionats amb l'oci, la cultura, la cura de l´espai públic i ofereix solucions de mobilitat urbana i sostenible per donar resposta a les necessitats de la ciutadania i les noves formes de moure's.
Tot el que fem està emmarcat dins de la cultura BSM, que ens defineix i és present en tot allò que fem. Aquesta cultura està basada en els següents valors: Excel·lència, Compromís, Proactivitat, Integritat i Cooperació.
Missió:
Dirigir l’estratègia i l’execució dels processos de desenvolupament del talent a l’organització, assegurant la identificació, evolució i sostenibilitat del potencial humà, alhora que es despleguen les polítiques de formació, lideratge, desenvolupament i successió per impulsar la cultura de creixement i d’alt rendiment alineada amb els objectius de l’empresa i es reforça la cultura i valors de la companyia.
En dependència del / de la Cap Unitat de Talent, Lideratge i Cultura les seves funcions seran:
Funcions genèriques:
Definir els objectius de l'àrea, d’acord als objectius estratègics i de gestió de la unitat d'adscripció al que pertany, controlant periòdicament l’acompliment dels objectius
Dirigir, gestionar i coordinar els recursos humans, econòmics i materials assignats.
Impulsar, planificar i dirigir l’activitat de l'àrea d'adscripció per a l’assoliment dels objectius definits.
Planificar, organitzar, executar si s'escau, i avaluar projectes, programes i/o actuacions diverses relacionades amb les matèries competència de l'àrea d'adscripció.
Donar suport a la direcció en la formulació de l'estratègia de l'àmbit i en l'avaluació del seu funcionament.
Coordinar i/o participar en projectes transversals de la corporació d’acord amb el seu àmbit de coneixement.
Representar l’ens davant d'altres organitzacions, institucions i la resta d’agents en l’àmbit dels continguts i activitats pròpies de l'àrea.
Dissenyar instruments, mètodes o procediments de treball relacionats amb les matèries competència del seu àmbit d'adscripció.
Coordinar i/o elaborar informes, propostes, estudis i altra documentació especialitzada relativa a les matèries del seu àmbit de coneixement.
Participar en els espais de coordinació en els que estigui designat/da.
Vetllar per la protecció de dades de caràcter personal i actuar d’acord a criteris d’ètica i transparència.
Informar adequadament per que les persones a qui reporten o donen servei, prenguin decisions encertades i alineades amb el propòsit de l'empresa
Impulsar i vetllar per la seguretat i salut del seu lloc de treball i el del seu equip, assegurant un bon estat i ús dels equips relacionats amb la seva activitat i complint i fent complir els procediments establerts i la normativa vigent en matèria de prevenció de riscos laborals.
Impulsar i vetllar per la sostenibilitat ambiental, ètica i social de l’organització enfortint els compromisos adquirits, polítiques internes i procediments de treball; així com la normativa vigent en matèria ESG.
Impulsar i garantir la integració de la gestió del risc a totes les activitats derivades del lloc de treball, enfortint la cultura del risc i assegurant la seva consideració, comprensió i adaptació per l’establiment dels objectius de l’organització.
I, en general, totes aquelles funcions de caràcter similar que li siguin atribuïdes.
Funcions i responsabilitats específiques del lloc de treball:
Gestió del talent i desenvolupament
Definir, planificar i coordinar la implementació de les polítiques de desenvolupament del talent.
Dissenyar itineraris de desenvolupament per a diferents col·lectius: alts potencials, caps d’equip, comandaments intermedis, i lideratge estratègic.
Mantenir actualitzat el model competencial, diccionari de valors i competències i materials de suport (Pantone)
Vetllar per l’alineació dels itineraris amb el marc competencial de l’organització i les necessitats detectades a través d’avaluacions de rendiment, 360º i altres instruments.
Implementar processos de feedback continu per fomentar una cultura de desenvolupament i creixements professional. Gestió del Valorem-nos i Conversem
Gestió del mapa de talent i plans de successió en col.laboració amb la Cap Unitat.
Interlocució amb proveïdors, experts i aliats estratègics.
Coordinació amb Comunicació Interna per al llançament i difusió de les iniciatives.
Formació i aprenentatge
Coordinar el Pla de Formació corporatiu, incloent la detecció de necessitats, planificació, execució, i avaluació d’impacte.
Liderar la coordinació de l’Escola BSM, tant pel que fa a continguts com a l’operativa i aliances externes en coordinació amb el Gestor/a d´Experiència formativa i transferència del coneixement.
Coordinar i impulsar el disseny i l’execució del pla de formació, plans de desenvolupament individual i itineraris formatius que responguin a les necessitats de les noves competències professionals,
Gestió SDA i preparació de noves licitacions quan correspongui.
Gestió de l´Escola BSM
Impulsar vies de formació i desenvolupament, que puguin garantir la transferència de coneixement (Hub Coneixement) i que promoguin la formació continuada.
Garantir vinculació de formacions de tercer cicle alineades amb plans de desenvolupament i/o carrera i control pressupostari assignat
Garantir la correcta i eficaç gestió de la formació subvencionada amb l´equip intern i extern assignat, assegurant la contractació i proposant millora continua.
Garantir el compliment dels criteris de bonificació FUNDAE i altres requeriments normatius.
Impulsar nous formats d’aprenentatge (blended, microlearning, gamificació, comunitats de pràctica, etc.).
Innovació, cultura i lideratge
Col·laborar activament en el disseny i execució d’iniciatives de cultura organitzativa, lideratge i transformació.
Promoure accions per reforçar la cultura i vivència dels valors de la companyia en col.laboració amb la Cap Unitat.
Detectar tendències de mercat en desenvolupament del talent i incorporar millores contínues.
Acompanyar el canvi cultural amb una mirada transformadora, alineada amb els valors de l’organització
Anàlisi i sistemes de gestió
Definir i mantenir el quadre de comandament d’indicadors de desenvolupament i formació.
Seguiment i control pressupostari
Realitzar l’anàlisi d’impacte de les iniciatives de desenvolupament i formació.
Garantir la qualitat de les dades i el seu ús per a la presa de decisions basada en evidència.
Explorar i implementar solucions tecnològiques de suport al desenvolupament (sistemes d’avaluació, etc.).
Requisits
Titulació universitària en Psicologia, Pedagogia, Ciències del Treball, Recursos Humans, o similars.
Experiència mínima de 4 anys en una funció similar, en entorns complexos i amb múltiples interlocutors.
Experiència liderant equips i projectes estratègics de desenvolupament del talent.
Coneixements avançats en metodologies d’avaluació, gestió de potencial, coaching, i tecnologies d’aprenentatge.
Domini d’eines d’analítica de persones i gestió d’indicadors (Excel, Power BI, etc.).
Aspectes a valorar
Especialització o formació complementària en Gestió del Talent, E-learning i Entorns Digitals o Gestió de Projectes.
Coneixement de Successfactors
Coneixement de l´entorn públic
Domini de l’anàlisi d’indicadors i gestió pressupostària.
Coneixement de la normativa i processos de subvenció de formació.
Valors
Excel·lència
Integritat
Compromís
Cooperació
Proactivitat
Competències
Capacitat de comunicació
Impacte i influència
Direcció i desenvolupament de persones
Visió estratègica
Idiomes
Català i castellà: C1
Anglès: B2