Empresa del sector de la fabricació de productes tècnics per a la reparació de carrosseries, poliment, pintat, neteja i protecció per a tallers de carrosseria, pintura i repintat de vehicles, situada a Granollers, ha obert un procés per incorporar al seu equip un/una Tècnic Comptable Superior.
La p ersona candidata tindrà la possibilitat d’incorporar-se a una organització que es troba en procés de creixement amb una cultura que valora l’esforç, la innovació, la passió per les coses ben fetes, l'experiència, la qualitat, aportar valor afegit, la superació, l'ambició, la transparència i la fidelitat.
FUNCIONS I TASQUES PRINCIPALS
S’encarregarà de gestionar els processos comptables i administratius, donant suport al/a la responsable d’Administració i Finances, assegurant el compliment normatiu, la fiabilitat de la informació financera i la bona gestió econòmica de l’organització
Recopilar, verificar i registrar la informació financera i comptable
Registrar dades i assentaments comptables.
Preparar tancaments i declaracions fiscals.
Conciliar albarans i factures.
Editar i extreure informes del software de gestió.
Vetllar pel compliment de les obligacions fiscals i mercantils
Confeccionar i enviar impostos (IVA, IRPF, IS, etc.).
Coordinar amb la gestoria la seva liquidació.
Registrar i controlar pagaments i cobraments
Emetre i pagar factures.
Fer seguiment d’impagats i gestionar cobraments.
Gestionar la tresoreria
Controlar comptes, caixa i operacions bancàries.
Fer previsió de cobraments/pagaments.
Analitzar desviacions pressupostàries.
Registrar i gestionar informació administrativa
Ordenar i digitalitzar documentació.
Redactar i gestionar correus i bases de dades.
Atendre trucades i consultes informatives.
Gestionar incidències administratives i comercials
Resoldre errors de facturació, qualitat o comandes.
Executar correccions comptables derivades.
Donar suport al/la Responsable d’Administració i Finances
Col·laborar en auditories i pressupostos.
Donar suport en la comptabilitat analítica i gestió d’estocs.
Participar en anàlisi financera, inversions i millora de processos.
Supervisar la relació amb la gestoria externa i tercers.
COMPETÈNCIES TÈCNIQUES:
Les competències tècniques requerides clau per poder desenvolupar les funcions descrites són:
Coneixement i ús del funcionament de la comptabilitat general i financera i els aspectes clau del Pla General Comptable (PGC) i, principalment, l’específic per a PIMES així com les adaptacions del PGC al sector.
Coneixement del tractament documental relatiu als procediments administratius propis a l’activitat empresarial
Coneixement dels processos administratius de gestió financera i comptable i laboral.
Coneixements en gestió documental digital i arxiu electrònic amb criteris legals.
Coneixements i aplicació la legislació mercantil, la Llei general tributària i els procediments de gestió i
recaptació de la Hisenda pública, concretament els impostos sobre societats, IRPF, l'impost sobre el valor afegit.
Tècniques de gestió administrativa de la tresoreria.
Coneixement de les principals eines i tècniques de registre de la informació de l’àrea d’administració i finances.
Conèixer el significat, els tipus i les implicacions de les estratègies de les àrees funcionals clau de l’activitat (comercial, fabricació, compres, etc.).
Conèixer les principals eines i tècniques per la consolidació de la informació i la presa de decisions.
Conèixer sistemes per optimitzar els processos empresarials mitjançant la integració del flux d’informació (per. Ex. Sistema para la gestió ERP).
Coneixement bàsic en auditories internes.
Coneixement bàsic de compliance financer i controls interns.
Coneixements bàsics i ús d’indicadors clau de gestió financera (KPIs).
Coneixement de comptabilitat de costos i escandalls industrials.
Coneixement de la normativa que regula la protecció de dades.
Es valoraran:
Coneixement i aplicació de la legislació laboral i altres normes, models o reglaments que suposen aspectes clau de l’activitat de l’empresa.
Coneixements d’eines de reporting avançat i les eines de Business Intelligence (BI)
Tècniques d’anàlisi d'estats financers o comptables: anàlisi patrimonial i financer, econòmic, rendibilitat i autofinançament i fons de maniobra.
Coneixements i ús de les tècniques de gestió de pressupostos
Saber interpretar els ràtios financers clau, que resumeixen la informació econòmica i financer reflectida en els estats financers: ràtios de solvència, liquiditat, rendibilitat, rotació, etc.
Saber interpretar el cicle de caixa que permet calcular les necessitats operatives de fons.
Conèixer les principals eines i tècniques de control i millora de la gestió i dels processos empresarials, en el procés de comunicació, implantació i seguiment del Pla estratègic (per ex. Quadre de Comandament Integral).
Coneixements del sector de fabricació d’injecció i transformació de plàstic per a automoció o industrial.
COMPETÈNCIES TRANSVERSALS
Autoconeixement: Confia en les sevs capacitats i revisa la seva feina amb rigor donada la responsabilitat del lloc.
Situació en el context: Coneix el funcionament i cultura interna de l’empresa i sap actuar dins dels seus límits i protocols.
Disposició a l’aprenentatge: Té voluntat d’adaptar-se a canvis tecnològics i assumir funcions diverses.
Pensament analític i crític: Analitza dades financeres i proposa millores per a la presa de decisions.
Visió estratègica: Té capacitat d’avaluar impactes a llarg termini i entendre l’empresa com un sistema global.
Relació interpersonal: Treballa amb respecte i assertivitat, promovent un bon clima laboral.
Comunicació: Expressa resultats de manera clara i escolta activament per coordinar-se.
Treball en equip: Coopera estretament amb altres departaments per assolir objectius comuns.
Responsabilitat: Gestiona informació sensible amb rigor, qualitat i confidencialitat.
Organització i planificació estratègica: Organitza les tasques i la informació per prioritat i eficiència.
Adaptabilitat: S’adapta a imprevistos i troba solucions amb agilitat.
Iniciativa i autonomia: Actua de manera autònoma, prenent decisions i proposant millores.
Negociació: Participa en acords interns i externs segons les funcions delegades.
Gestió de l’estrès i les emocions: Manté la calma i la qualitat del treball sota pressió. Dona suport emocional a l’equip.
Creativitat i innovació: Proposa millores i alternatives davant imprevistos o canvis.
COMPETÈNCIES BÀSIQUES:
Les competències bàsiques requerides clau per desenvolupar les funcions descrites són:
Domini quant a comprensió, parla i escriptura en català i en castellà per desenvolupar les funcions descrites.
Nivell llindar d’anglès per poder realitzar algunes funcions i valorable nivell de Francès.
Nivell expert dels programes de text i càlcul i del correu electrònic.
Nivell expert d’algun sistema de gestió ERP, preferiblement NAVISION.
Es valorarà el coneixement general de les característiques, evolució i requeriments del sector i de l’activitat on opera l’empresa.
REQUISITS DEL LLOC DE TREBALL
Es valoren estudis relacionats amb comptabilitat, finances o ADE (no imprescindibles).
Experiència de mínim 5 anys en funcions similars.
Experiència en entorns industrials i amb sistemes ERP.
CONDICIONS LABORALS
Tipus de contracte: indefinit (amb període de prova segons conveni).
Jornada: completa amb horari intensiu.
Horari: dilluns a dijous de 8h a 17h, divendres de 8h a 14h.
Lloc de treball: Granollers.
Incorporació: immediata.
Sou: segons competències aportades i mercat.
Mesures de conciliació: flexibilitat segons situació i activitat.
Podeu llegir l'oferta completa al perfil de Cresàlida, Estratègia i Equip Humà on trobareu ofertes similars.