La Fundació Europace té la missió de lluitar contra la crisi climàtica i millorar el benestar de les persones promovent la descarbonització d’edificis i la transició energètica participativa.
Treballem en projectes d’innovació relacionats amb la transició energètica, la rehabilitació energètica (residencial, terciari, primari, pimes) i la regeneració urbana, amb una clara orientació cap al servei públic, la sostenibilitat i l’impacte social.
En un moment de creixement de l’organització, obrim una nova vacant per incorporar una persona amb talent, iniciativa i vocació comunicativa, que contribueixi a donar visibilitat als nostres projectes i a reforçar la nostra presència pública a escala local, catalana i europea.
Busquem una persona polivalent, creativa i altament motivada, amb experiència en comunicació i màrqueting, capaç de treballar en un entorn dinàmic, col·laboratiu i orientat a projectes d’alt impacte social.
Ens interessen especialment perfils amb formació i experiència en alguna d’aquestes àrees:
* Comunicació, periodisme, publicitat o màrqueting.
* Ciències polítiques, dret o àrees de ciències socials amb experiència en comunicació institucional.
* Perfils híbrids amb experiència en gestió de projectes europeus, divulgació científica o comunicació pública.
* Professionals amb experiència en organització d’esdeveniments, accions de sensibilització o captació d’interessats i patrocinadors.
Si t’apassiona comunicar iniciatives transformadores, treballar per un futur més sostenible i formar part d’un equip compromès, t’estem buscant.
Què et podem oferir?
* Formar part d’una organització sense afany de lucre especialitzada en consultoria estratègica i innovació referent en el sector de la descarbonització d’edificis i la transició energètica.
* Integrar-te en un equip multidisciplinari, amb experiència en projectes locals i europeus i una forta orientació a l’impacte.
* Possibilitats reals de creixement professional en una entitat en expansió.
* Pla de carrera i formació continuada adaptada al teu desenvolupament.
* Llibertat i flexibilitat per organitzar-te i compatibilitzar la feina amb la vida personal(Lloc de treball: Olot, amb possibilitat de teletreball dos o tres dies i flexibilitat horària.)
* Participar en el desplegament de projectes innovadors amb impacte real en la societat, tant a escala local com europea.
Funcions / Responsabilitats
Comunicació corporativa i institucional
* Executar el Pla de Comunicació de la Fundació i vetllar per la coherència de marca.
* Redactar i editar continguts per a canals interns i externs: notes de premsa, newsletters, documents institucionals, webs, blogs i presentacions.
* Gestionar relació amb mitjans de comunicació locals, catalans i estatals.
Xarxes socials i presència digital
* Planificar, crear i publicar continguts per a les xarxes socials de la Fundació i dels projectes europeus.
* Dissenyar i executar campanyes digitals de sensibilització, divulgació i captació.
* Monitoritzar resultats, elaborar informes i proposar millores estratègiques.
Comunicació de projectes europeus
* Donar suport a les tasques de comunicació dels projectes LIFE, Horizon Europe i altres programes europeus on participi la Fundació.
* Elaborar materials i continguts específics per a deliverables de comunicació.
* Coordinar-se amb consorcis internacionals i equips de comunicació de partners.
Màrqueting social i captació
* Donar suport a accions de captació d’interessats, ciutadania i empreses per a projectes d’impacte.
* Dissenyar i participar en accions de captació de patrocinadors (sponsorship) i col·laboradors.
Organització d’esdeveniments
* Donar suport en el disseny i organització d’esdeveniments, jornades, rodes de premsa i accions de participació ciutadana.
* Coordinar logística i producció, gestió de proveïdors i difusió.
Altres tasques
* Contribuir a la generació de noves idees i millores en l’estratègia de comunicació de l’organització.
* Treballar de manera autònoma i en equip, amb capacitat per gestionar diverses tasques simultàniament.
Requisits
1) Estudis mínims: Grau universitari en: Comunicació, Periodisme, Publicitat i Relacions Públiques, Màrqueting, Ciències Polítiques, Dret o àrees afins.
2) Formació valorable: Postgrau o màster en comunicació institucional, màrqueting digital, comunicació ambiental o gestió de projectes.
3) Coneixements: Gestió de xarxes socials i eines digitals (Meta, LinkedIn, SEU), disseny bàsic amb Canva, Illustrator, Figma o eines similars.
4) Experiència valorable:
* Més de tres anys d’experiència en comunicació o màrqueting, especialment en entitats socials, administracions públiques, consultoria o projectes europeus (LIFE, Horizon, Interreg,..)
* Experiència en organització d’esdeveniments i relació amb mitjans.
* Experiència en redacció de continguts tècnics o institucionals.
5) Competències personals:
* Alta capacitat de comunicació oral i escrita.
* Creativitat, mirada estratègica i atenció al detall.
* Proactivitat, autonomia i implicació amb el projecte.
* Capacitat de treball en equip i gestió de múltiples tasques.
6) Idiomes:
* Català i castellà nadius o nivell alt.
* Anglès C1 (indispensable).
7) Altres requisits:
* Carnet de conduir i vehicle propi (valorable).