Les funcions i responsabilitats del responsable d'un Punt Òmnia són diverses i abasten des de la gestió de recursos tecnològics fins a la facilitació de programes educatius i l'enfortiment de la inclusió digital en la comunitat Desenvolupament de Programes Educatius: -Dissenyar i facilitar programes educatius que fomentin l'alfabetització digital, habilitats tecnològiques i altres temes rellevants. -Col·laborar amb institucions educatives i organitzacions locals per a enriquir l'oferta educativa. Inclusió Digital: -Treballar activament per a tancar la bretxa digital dins de la comunitat, oferint programes i recursos que siguin accessibles per a tots. -Identificar i abordar les barreres que poden dificultar la participació d'uns certs grups en les activitats digitals. Gestió Operativa: -Supervisar el funcionament diari del Punt Òmnia, assegurant que els recursos tecnològics estiguin disponibles i en bon estat. -Coordinar la programació d'activitats i tallers, assegurant un equilibri entre les necessitats de la comunitat i els objectius del Punt Òmnia. Col·laboració Comunitària: -Establir i mantenir relacions efectives amb organitzacions comunitàries, institucions educatives i empreses locals per a enfortir les xarxes i col·laboracions. Avaluació i Millora Contínua: -Implementar sistemes d'avaluació per a mesurar l'efectivitat dels programes i activitats. -Identificar àrees de millora i proposar ajustos en l'estratègia i operació del Punt Òmnia. Promoció i Màrqueting: -Desenvolupar estratègies de promoció per a atreure a nous participants a les activitats del Punt Òmnia. -Utilitzar canals de comunicació efectius per a mantenir informada a la comunitat sobre les oportunitats disponibles. Formació Contínua: -Mantenir-se actualitzat sobre les tendències tecnològiques i educatives, participant en oportunitats de desenvolupament professional. català (parlat b2 - avançat, escrit b1 - llindar)