COMPETÈNCIES NECESSÀRIES PER AL LLOC DE FEINA:•Organització i planificació de la feina.•Habilitat comunicativa i escolta activa.•Capacitat d’anticipar-se a les necessitats.•Detecció de necessitats socials i de formular alternatives d’atenció.•Puntualitat en les obligacions laborals.•Autonomia per al seu lloc laboral.•Utilització dels procediments.•Capacitat de gestió de les emocions davant situacions d’estrès,•Habilitats informàtiques de gestió (Excel i Word) i xarxes socials.FUNCIONS I TASQUES:•Donar suport a les tècniques de l’habitatge des del moment de l’acollida de les persones i famílies, per a la definició de l’itinerari i detecció de necessitats.•Acollida i coneixement: fase inicial de contacte i vincle amb les famílies.•Generar i connectar recursos de vinculació al territori: Orientació a tràmits, suport en tramitació documentació.•Orientació a l’habitatge estable: definició itinerari vital en relació a habitatge i concreció d’estratègies cerca habitatge estable.•Promoció de xarxes de suport: accions enfocades a treballar les habilitats personals i socials.•Suport en la sortida i post sortida: acompanyament específic en el moment de canvi d’habitatge i vinculació al nou territori.•Elaboració, difusió i formació de materials relacionats amb les sortides a habitatge autònom, recursos públics i privats i arrelament al territori.•Avaluació de l’impacte i cobertura dels recursos i suport ofert, tant a les professionals com a les persones i famílies participants en els diversos programes.•Informes socials i orientació a la intervenció i a la sortida.•Realitzar acompanyaments personals, quan sigui necessari.•Arrelament familiar territorial: salut, escola, ingressos, jurídic, idioma, etc. i tecnològic (Proxare).•Seguiment de la convivència amb el veïnatge.•Seguiment tècnic i coordinació amb els programes de suport transversal de l’entitat i amb els recursos del territori.RESPONSABILITATS:•Suport a l’educadora responsable dels plans de treball de les persones i famílies, amb seguiment documental, verificació econòmica i tràmits.•Acompanyament a les famílies en la gestió econòmica i el seguiment en l’estalvi.•Garantir que les famílies no generen endeutament i suport perquè puguin planificar l’existent per la seva liquidació.•Suport a les famílies en el tràmit del bo social i canvis de subministrament en l’entrada i la sortida.•Mapeig de recursos existents en matèria d’habitatge (públics i privats).•Informació i formació individual i grupal sobre borses d’habitatge, HPO, lloguer social, cooperatiu, etc.•Oferir recursos específics per a l’acollida i arrelament de persones i famílies.•Preparació, realització i avaluació de sessions individuals i grupals per la vinculació al territori i conèixer recursos existents.•Donar suport en els tràmits i gestions en els diversos àmbits i garantir la inscripció i la vigència en el registre públic en relació a l’habitatge.•Millorar les competències de cerca d’habitatge autònom de les persones i famílies.•Promoure les sortides habitacionals de les famílies (seguiment d’inscripcions HPO, valoració alternatives mercat públic i privat a diversos territoris..)•Oferir acompanyament individualitzat en els tràmits de cerca d’habitatge de sortida.•Accions grupals per conèixer vies accés a mercat públic i privat.•Activitats grupals enfocades a la promoció de benestar i potenciar xarxa suport.•Promoció de la participació de les persones i famílies acollides en totes aquelles activitats formatives, comunitàries, esportives, lúdiques que fomentin la seva integració real i activa al territori d’acollida, des d’una perspectiva intercultural i de gènere.•Participar en els grups de treball que estableixi la seva responsable.•Connectar a les famílies al servei d’arrelament territorial, a través de l’aplicació Proxare.•Detectar necessitats bàsiques i dificultats i mancances per la cobertura de les mateixes. Derivació a serveis de suport, ja sigui interns (Desfent Nusos) com externs.•Detectar i dinamitzar oportunitats de sortida (ofertes de lloguer assequible, altres sortides).•Treballar la metodologia d’acollida i sortida en els habitatges assignats segons el sistema de qualitat i metodologia pròpia de l’entitat.•Assegurar i preservar la documentació actualitzada de casos en els expedients tecnològics i físics (seguint la protecció de dades vigent).•Promoure la implicació de les persones usuàries en la defensa dels seus DDHH a través de l’acció grupal i comunitària.•Promoure la implicació i participació de les persones i famílies en tots els espais que puguin contribuir al ple exercici dels seus drets i deures de ciutadania.•Coordinació amb el teixit social comunitari i els serveis socials territorials.•Participar a les reunions de seguiment de programa i participar en l’elaboració de memòries anuals.•Intermediació Habitacional:•Registre i tràmits per accés a habitatge públic i HPO així com el seu seguiment.•Formació a les famílies sobre la tramitació i el seguiment de seu expedient.•Prospecció privada d’habitatge social, fundacions, associacions.•Aliances amb altres projectes d’habitatge per fer sortides.•Detecció de l’estat del mercat de l’habitatge privat arreu de Catalunya.•Contacte a immobiliàries i estratègies de col·laboració per l’accés a les famílies.•Seguiment de la família durant un any posterior a la sortida de l’equipament. Permisos de conduir: b. català (parlat superior, escrit superior), espanyol (parlat superior, escrit superior)