Empresa del sector de la distribució de productes per a laboratoris i solucions pel control de processos, situada a Badalona, ha obert un procés per incorporar al seu equip un/a Responsable Comercial de la divisió industrial. La persona candidata tindrà la possibilitat d’incorporar-se a una organització amb una forta tradició familiar en el camp de la instrumentació que es troba en procés de creixement. Entre els seus valors destaquen la cultura de l’esforç, la innovació, una clara orientació al benestar de totes les persones que formen l’equip humà i una forta vocació d’oferir solucions idònies a las necessitats de cada client, de forma ràpida i eficient. FUNCIONS I TASQUES PRINCIPALS És la persona responsable de formular el pla estratègic i operatiu comercial de la divisió d’indústria i proposar i executar el pla operatiu comercial necessari per assolir els objectius estratègics fixats per la direcció comercial. Formular, executar i fer el seguiment del pla estratègic i operatiu comercial de la divisió d’indústria Definir estratègia i objectius anuals amb la direcció. Proposar activitats, recursos i KPIs. Executar i controlar el pla operatiu. Informar periòdicament sobre l’activitat i resultats. Coordinar recursos amb màrqueting. Gestionar el pressupost del pla d’acció de la divisió industrial Elaborar i presentar el pressupost anual. Controlar i fer seguiment de les despeses. Proposar mesures correctores per desviacions. Analitzar i prospectar el mercat potencial i estimular les vendes de la clientela actual Identificar nous clients i sectors potencials. Redactar comunicacions i fer seguiment de campanyes. Contactar i visitar clients. Detectar i anticipar necessitats comercials. Atendre la clientela Visitar i assessorar clients. Presentar ofertes comercials tècniques i econòmiques. Registrar les activitats i seguiment al CRM. Verificar execució correcta de comandes. Gestionar incidències comercials. Oferir suport a l’equip de direcció Col·laborar en estratègies comercials i màrqueting mix. Analitzar dades de mercat i elaborar informes. Fer previsions de vendes. Representar l’empresa en fires i reunions. Participar en auditories i proves pilot. Coordinar i gestionar les activitats de l’equip comercial de la seva divisió Planificar i supervisar activitats comercials i BackOffice. Fer seguiment de resultats i objectius. Donar suport tècnic i operatiu a l’equip. Detectar millores i oportunitats comercials. Controlar procediments i incidències. Oferir suport a la resta d’àrees operatives Coordinar-se amb suport tècnic, administració i màrqueting. Participar en reunions internes. Proposar i col·laborar en accions de comunicació i esdeveniments. Oferir suport a la gestió de l’equip humà format pels/per les comercials Avaluar el rendiment de l’equip i elaborar informes. Proposar accions formatives i de millora. Participar en processos de selecció i acollida. Mediar entre els diferents agents relacionats amb l’activitat comercial. COMPETÈNCIES TÈCNIQUES Les competències tècniques requerides clau per poder desenvolupar les funcions descrites són: Coneixements de les característiques funcionals dels productes per processos: instrumentació analítica, caudal, nivell, pressió, temperatura, Dr. Thieding, etc.) Coneixements bàsics en química, principalment, per comprendre els sistemes de mediació i control en paràmetres de l’aigua: com reaccionen determinats productes químics, valorar la viabilitat química d’ un material, etc. Coneixements de les característiques de processos productius (aplicacions, etc.) en sectors variats per poder comercialitzar un sistema complert de medició i control en aigua (de PH, oxigen, etc.). Coneixements d’electrònica i d’electricitat per poder comprendre els sistemes d’alimentació. Coneixements i ús dels sistemes per optimitzar els processos empresarials mitjançant la integració del flux d’informació (per. Ex. CRM, Sistema para la gestió ERP). Coneixements de tècniques de gestió del coneixement (fonts d’informació, etc.) Coneixement del tractament documental relatiu als procediments administratius propis a l’activitat comercial. Coneixement i ús de gestió comercial (processos, eines, etc.). Coneixement i ús de tècniques d’atenció al client. Coneixement i ús de tècniques de gestió econòmica i confecció de pressupostos (tant el global -budget- com el de cada oferta que ha de revisar). Coneixements de la situació, evolució, i característiques etc. dels sectors de l’alimentació, de la química fina i del sector farmacèutic, principalment. Coneixement d’estratègies de màrqueting (estratègic i màrqueting mix). Coneixements i tècniques d’elaboració del pla operatiu de l’àrea comercial global. Coneixement de la zona geogràfica, entorn sociocultural, etc. de la zona assignada: principalment Espanya i Portugal. Coneixement i ús de tècniques d’investigació de mercats. Coneixement de tècniques i models de gestió de l’equip humà (per ex. model en clau de competències, tècniques de Es valorarà: Coneixements de les normatives que regeixen les condicions higièniques, la normativa GMP Good Manufacturing Practices) i la normativa ATEX (Prevenció de Riscos en Atmosferes Explosives Coneixements dels sistemes de seguretat o EPIS, per accedir a es instal·lacions de la clientela. Coneixements dels tipus de sistema de qualitat ISO9001 per saber quins sistemes utilitzen els proveïdors. COMPETÈNCIES BÀSIQUES: Les competències bàsiques requerides clau per desenvolupar les funcions descrites són: Nivell de comprensió, parla i escriptura avançat en català, castellà i anglès per desenvolupar les funcions descrites (nivell C1). Nivell alt dels programes de text i càlcul i del correu electrònic. Nivell alt de lectoescriptura per redactar informes, mails per a la clientela, articles divulgatius tècnics, etc. Nivell alt de l’ús d’eines de comunicació 2.0 (Linkedin, Twitter, Facebook, etc.). Nivell alt de programes específics utilitzats en la professió: Indesign, photoshop COMPETÈNCIES TRANSVERSALS: Autoconeixement Coneix els seus límits, demana ajuda quan cal i manté vincles de confiança amb la clientela, centrant-se en solucions úatils i eficients. Disposició a l’aprenentatge Busca i integra nous coneixements per adaptar-se a canvis i millorar la seva eficàcia i la de l’equip. Situació en el context Coneix l’organització, els seus valors i el context sociocultural. S’adapta als rols i col·labora respectant límits funcionals. Pensament analític i crític Analitza informació i decisions pròpies i alienes per millorar ofertes i ajustos comercials. Interpreta KPIs i proposa millores. Visió estratègica Detecta oportunitats de negoci, anticipa canvis i participa en la definició i seguiment d’objectius amb impacte a llarg termini. Comunicació S’expressa amb claredat i adapta el missatge segons el públic. Escolta activament i redacta amb estructura i coherència. Relació interpersonal Fomenta un clima positiu, assertiu i respectuós. Dona suport emocional i reconeix els errors propis i del seu equip. Treball en equip i lideratge Col·labora amb altres àrees, lidera la divisió industrial i participa en la planificació per assolir objectius comuns. Responsabilitat Mostra compromís amb els objectius, actua amb professionalitat i utilitza correctament recursos i eines de gestió. Adaptabilitat S’ajusta a imprevistos i nous entorns amb actitud positiva, assumint funcions diverses i oferint suport on calgui. Organització i planificació estratègica Planifica el seu treball segons prioritats, fa seguiment del pla operatiu i utilitza eines com CRM i ERP per gestionar la informació. Negociació Gestiona conflictes i cerca acords amb orientació als interessos generals de l’empresa, mantenint bones relacions. Gestió de l’estrès i les emocions Manté la calma sota pressió, canalitza les emocions de forma constructiva i ajuda els altres en moments difícils. Iniciativa i autonomia Actua amb seguretat, pren decisions, proposa millores i gestiona situacions canviants de forma autònoma. Creativitat i innovació Proposa solucions originals, nous productes i millores en procediments i eines per millorar l’activitat comercial. REQUISITS DEL LLOC DE TREBALL Titulació universària en enginyeria química (imprescindible). Experiència de 5 anys en funcions similars en l'àmbit de processos industrials. Coneixements en tractament d’aigua, química, farmàcia, alimentació o metal·lúrgia. Permís de conduir i disponibilitat per viatjar (25%-30% del temps). Motivació per l’activitat comercial i tècnica. CONDICIONS LABORALS Tipus de contracte: indefinit (amb període de prova segons conveni). Jornada: completa amb horari intensiu. Horari: de dilluns a divendres de 07:00 h a 15:00 h. Lloc de treball: Badalona. Incorporació: immediata. Sou: part fixa part variable segons competències aportades. Mesures de conciliació: flexibilitat horària quan l'activitat ho permet. Si voleu conèixer l'oferta completa o saber quins llocs similars tenim vacants, podeu anar al perfil de Cresàlida, Estratègia i Equip Humà.