Fira de Barcelona és una de les institucions firals més importants d'Europa per la seva activitat, recintes, experiència i lideratge.
Actualment estem buscant un/a Periodista amb contracte laboral en pràctiques per a l'Àrea de Màrqueting corporatiu i projectes estratègics, la missió del qual serà planificar i executar les accions de comunicació definides per obtenir una presència òptima als mitjans de comunicació i fomentar la notorietat de Fira de Barcelona i dels seus salons.
Responsabilitats clau:
Planificació de la comunicació:
Definició de l'estratègia mediàtica online i offline dels salons assignats.
Disseny, en col·laboració amb el director de saló, del pla de comunicació en mitjans, i execució i seguiment del pla.
Construcció del storytelling i definició dels missatges clau a transmetre als mitjans per aconseguir repercussió mediàtica que aporti notorietat als salons i a Fira, així com a la seva promoció.
Control de riscos i minimització d'impactes negatius als mitjans.
Planificació i seguiment de les xarxes socials corporatives.
Gestió interna i externa:
Elaboració de continguts informatius en diferents formats d'interès per als mitjans.
Portaveu: definició de missatges clau i argumentaris, articles d'opinió, discursos i qüestionaris.
Relació amb mitjans generals i especialitzats (online i offline) nacionals i internacionals.
Aplicació dels acords amb mitjans generals i especialitzats; coordinació d'informació, edició de pàgines especials i elaboració de redaccions pactades.
Contribució amb continguts informatius als canals de comunicació i promoció dels salons (branded content / branding digital).
Participació en la comunicació corporativa i elaboració de continguts publicats en els diferents canals de Fira (web, firablog, firanews, memòria i RRSS).
Identificació d'oportunitats comunicatives associades als sectors dels salons; recerca i contacte amb fonts sectorials.
Coordinació amb els departaments de comunicació d'empreses expositores i institucions.
Suport a la comunicació de crisi segons les directrius de la Direcció de Comunicació de Fira.
Anàlisi del clipping dels salons.
Gestió de proveïdors:
Gestió d'agències de premsa, empreses de clipping, personal d'acreditació de la sala de premsa, periodistes o professionals externs creadors de continguts per als materials de les Unitats de Negoci de Fira (newsletters, web, memòria...).
Definició de temes, seguiment i edició de textos.
Requisits:
Què estem buscant?
· Titulació o experiència equivalent: Llicenciatura/ Grau en Periodisme, Comunicació Audiovisual o afins, o experiència equivalent.
· Ha de tenir els estudis finalitzats en els últims 3 anys (titulat entre 2022 i 2025).
· No ha d'haver treballat anteriorment amb contracte laboral en pràctiques.
· Coneixements tècnics:
Coneixement dels mitjans, la seva operativa i dels periodistes clau
Coneixement de mitjans de comunicació internacionals
Xarxes socials
Web (SEO/SEM)
Branded Content
Informàtica: Office i eines d'edició audiovisual
Idiomes: anglès nivell alt (C1)
Què oferim?
Contracte laboral en pràctiques a jornada completa (6 mesos prorrogable a altres 6 mesos)
Flexibilitat horària
Teletreball
Salari: bruts/any