**Role Purpose**
The role holder is self sufficient and has recognized specialist skills in supporting multiple products and systems for multiple customers to maintain the availability of the IT service delivered to end users. The role holder also delivers medium complexity work packages as part of customer implementation projects.
**Key Accountabilities**
- Technical Capability. Works within a team as an established systems/product specialist (e.g. detailed knowledge of the configuration of interlinked systems, implementing technical changes, building software regimes and contributing technically to service development) to support end users.
- Process. Follows established processes, releasing to the change control process verified, validated and documented enhancements to eliminate problems and proactively develop the service.
- Service Level. Recognizes opportunities to improve performance against Service Level. Acts as a point of escalation to resolve service delivery issues. Monitors performance through statistical reporting and analysis.
- Project Work. Works within a team or under guidance from the project manager with implementation of technical designs to meet service delivery requirements within own area of responsibility.
- Customer Relationship. Establishes relationships with customer’s organization to deliver and enhance the service.
- Problem Solving. Takes ownership in obtaining the information, evidence and data required to diagnose and resolve more complex problems (both new and known), Escalates or gains support where appropriate. Proactively analyzes, trends and reports on information (e.g. on performance service levels) in a timely manner to resolve problems, maintain and enhance service.
- Team Working. Trains and coaches members of the team to provide knowledge, assistance and advice. Works in a problem solving team to resolve service issues. Able to act as team manager if needed.
- Business Awareness. Understands the requirements of the customer’s business, the scope of the contract and knows how issues impact the delivery of service. Recognizes and reports opportunities to team manager and other relevant parties for additional business.
- Professional Development. Maintains awareness of technical and service developments, taking the initiative to extend own knowledge to learn about products, technologies and techniques to deliver enhanced service.
**Experiência**:
Experiência mínima de 6 años, demostrada en los últimos 6 años, en:
- Redes SAN (Brocade)
- Sistemas de almacenamiento de DellEMC Symmetix y UNITY
- Sistemas de almacenamiento de Netapp
- Sistemas de almacenamiento de IBM
- Sistemas operativos Unix/Linux y Windows
Deseable experiência en:
- Software multipathing (PowerPath, MPIO)
- Gestores de volúmenes (Veritas Volume Manager, ZFS, LVM)
- Shell script (bash)
- Nagios
- Redes TCP/IP
**Formación Adicional**:
Se requiere que el recurso acredite la siguiente formación adicional en algunas de las siguientes tecnologías:
- Administración de Redes SAN, preferiblemente Brocade
- Administración en Sistemas de Almacenamiento:
- DellEMC (VNX, Unity y VMAX3)
- Netapp (FASxxxx)
- IBM (V7000)
- Estándares de calidad, metodología y gestión de la configuración
- Sistemas Operativos Linux o Unix
**Descripción del puesto**:
Administración del servicio de Almacenamiento. Desempeñando, entre otras funciones dentro de su ámbito de competencia, las siguientes funciones:
- Operar, administrar y gestionar el servicio de Almacenamiento, garantizando la correcta resolución de las incidencias y asegurando la adecuada documentación y cierre de las incidencias o cumplimiento de las peticiones de servicio, de acuerdo con los procedimientos establecidos.
- Supervisar y monitorizar el correcto funcionamiento de las redes SAN, los sistemas de control de acceso y las redes y sistemas de almacenamiento, mediante una correcta identificación e implementación de eventos-alarmas que permitan alcanzar los requisitos de nível de servicio establecidos, adoptando las medidas correctoras, tanto proactivas, como reactivas, para minimizar impacto en los usuarios, utilizando las herramientas de monitorización (Nagios y herramientas del fabricante de las Cabinas, Switches, Backup, etc.).
- Documentar los cambios y mantener actualizada la documentación.
- Generar reportes de capacidad periódicos de cabinas y Switches SAN, de al menos una vez al mes, o bajo demanda, con un análisis de tendencias, teniendo en cuenta la capacidad, el rendimiento y el Nº de incidencias acontecidas en el periodo.
- Actualizaciones de versiones de cabinas, en los casos en los que fabricante no las incluya.
- Actualizaciones de versiones de los Switches y directores de la Red que componen la SAN.
- Tramitación con los departamentos internos del Servicio, para la solitud de parcheado físicos a la Red SAN, solicitudes de conectividad o direccionamiento IP, apertura de puertos en cortafuegos, así com