CEl pla estratègic TecnoCampus 2027 estableix, a l’eix TecnoCampus cap endins, que el talent és la base de la competitivitat, és el fonament d’una comunitat professional que aprecia el compromís, la generositat i la bona voluntat entre tots els seus integrants. Aquest eix té com a objectiu adaptar i desenvolupar de manera diferencial totes aquelles iniciatives que han estat i són els fonaments de l’organització. Per tal de desenvolupar les línies estratègiques previstes, la Fundació TecnoCampus inicia un procés de selecció per a la provisió del lloc de treball de director/a de gestió de persones. Dependència jeràrquica i estructura Reportarà a la Direcció General de la Fundació TecnoCampus. Comptarà amb un equip d’unes 5 persones. La posició té un elevat contingut relacional. Interactua amb la resta de Direccions, tant acadèmiques com de serveis. És la persona de referència en les relacions i negociacions amb la Representació Legal de les Persones Treballadores. Missió Gestionar el servei de gestió de persones, contribuint des de la vessant humana i organitzativa, a la missió i objectius del pla estratègic 2027. Funcions Atracció i desenvolupament de talent: Descriure, avaluar i classificar els llocs de treball. Desenvolupar el Employer branding. Portar a terme el reclutament i gestió de la contractació. Establir i impulsar l’estratègia per atraure i contractar talent. Establir i impulsar l’estratègia per atraure talent a través de plataformes especialitzades en l’àmbit acadèmic i de recerca. Elaborar i implantar un pla d’acollida. Afavorir l’autorealització dels equips. Dissenyar el pla de formació, plans de desenvolupament. Dissenyar i desenvolupar sistemes d’avaluació. Compensació i beneficis: Contribuir amb criteris de racionalitat i competència tècnica a l’harmonització de la política retributiva. Dissenyar del sistema de retribució del personal i d'avaluació dels resultats. Realitzar estudi de fórmules salarials, política d'incentius i l'establiment de nivells salarials. Comunicació interna: Desenvolupar i executar iniciatives de comunicació interna que afavoreixin el sentiment de pertinença a la institució. Dissenyar i implementar els instruments associats a la millora de la comunicació interna corporativa. Projectes organitzatius Fer anàlisis organitzatius dels diferents serveis o departaments, presentant propostes d’aprovació d’organigrames i del seu dimensionament. Fer propostes de millora organitzativa orientades a models de gestió basats en l’eficiència i qualitat en la prestació de serveis. Recopilar i facilitar tota la informació corporativa associada a indicadors de personal i de processos de gestió. Administració de personal: Establir la política de gestió de nòmines i assegurances socials (mitjançant gestoria laboral quan sigui necessari). Vetllar per la correcte gestió de permisos, vacances, hores extraordinàries, baixes per malaltia, etc. Relacions laborals: Participar activament en la negociació d’acords laborals del conveni col·lectiu. Negociar amb el comitè d’empresa i representants dels treballadors. Analitzar i millorar el clima laboral. Elaborar i desplegar Plans d’igualtat. Gestionar els conflictes quan es produeixin. Prevenció de riscos laborals: Gestionar l’avaluació de riscos laborals. Planificar l'activitat preventiva. Participar en el Comitè de Seguretat i Salut Laboral. Vetllar per la realització, difusió i correcta implementació dels plans d'autoprotecció i emergència. Establir el pla de vigilància de la salut i fer-ne el corresponent seguiment. Estructura i plantilla La plantilla està formada per unes 500 persones entre personal amb dedicació completa i dedicació parcial, com part del personal docent associat. Lloc de treball El lloc de treball es troba a Mataró. Perfil professional La persona a seleccionar ha de tenir un perfil generalista i aportar metodologia i expertesa en atracció, desenvolupament i retenció de talent així com en processos de millora organitzativa. Requisits mínims per a la participació en el procés Són requisits mínims de participació: Tenir formació superior (llicenciatura o grau universitari). Tenir experiència en posicions generalistes de recursos humans. Tenir experiència en empreses i/o organitzacions formades per plantilles d'un nivell alt de formació. Es requereix un nivell alt dels idiomes català i castellà. És indispensable un nivell avançat de l’idioma anglès. Presentació de candidatures i calendari Les persones interessades han de presentar les seves sol·licituds a través de l’empresa Català Recursos Humans, designada per acompanyar el procés de selecció. Les persones interessades poden presentar la seva sol·licitud a l’atenció de Judith Català, a l’adreça, indicant com a referència “HRTecno”. Comissió de selecció Mitjançant resolució de la direcció general es determinaran els membres que formaran part de la comissió. L’empresa especialitzada designada durà a terme un anàlisi amb profunditat de la documentació curricular, valoració de mèrits i capacitats de les persones candidates. Així mateix, acompanyarà a la comissió de selecció en el desenvolupament de la fase d’entrevista. Valoració de les candidatures El procés de selecció es desenvolupa en dues fases: a) Fase de valoració de mèrits, a partir de la valoració del CV i la documentació justificativa aportada b) Fase d’entrevista, valoració de competències i idoneïtat a) Fase de valoració de mèrits La comissió d’avaluació valorarà els mèrits al·legats i degudament acreditats pels i per les aspirants, fins a un màxim de 10 punts i d’acord amb els següents criteris: Formació específica : es valorarà haver cursat un màster o postgrau en recursos humans i/o formació especialitzada en adquisició/ desenvolupament de talent. Fins a 1 punt. Experiència funcional : experiència generalista a gestió de persones havent participat a comitès de direcció. Visió sistèmica i de 360º. Fins a 2 punts Experiència en atracció, fidelització i desenvolupament de talent: selecció, formació i desenvolupament, avaluació de l’acompliment, entre altres. Fins a 2 punts Experiència en relacions laborals i en matèria de negociació col·lectiva : bons coneixements en matèria d’administració laboral, compensació i beneficis, relacions laborals i negociació col·lectiva. Fins a 2 punts Experiència en projectes de millora i desenvolupament organitzatiu: experiència en la revisió i implantació de processos de treball, reestructuració d’organigrames i organització. Fins a 2 punts. Experiència sectorial: es valorarà que aporti experiència en sectors propers o relacionats amb l’activitat del TecnoCampus. Exemples: centres de recerca, parcs científics, centres tecnològics, universitats, escoles de postgrau, col·legis professionals, associacions empresarials, instituts sectorials, escoles de negoci, gestió d’espais empresarials, incubadores d’empreses, entre altres. Fins a 1 punt. Cada un dels membres de la comissió de selecció qualificarà cada apartat de la rúbrica anterior a partir de criteris objectivables. Posteriorment, en reunió conjunta, s’exposaran les valoracions atorgades de forma justificada i es procedirà a calcular la mitjana. Per superar la fase, caldrà obtenir un mínim de 6 punts en la valoració de mèrits. La ponderació de la fase de valoració de mèrits serà del 60% sobre la valoració global. b) Fase d'entrevista, valoració de competències i idoneïtat Feta la valoració de mèrits, es convocarà als candidats o candidates que hagin obtingut una puntuació superior a 6 punts a la fase de valoració de competències i idoneïtat. Aquesta fase de valoració serà desenvolupada amb l’acompanyament de l’empresa de reclutament directiu. En l’entrevista es valoraran les competències del candidat o candidata i la seva idoneïtat en relació al lloc de treball ofertat. Cada un dels membres de la comissió de selecció qualificarà als candidats i candidates entrevistades en un rang de puntuació de 0 a 10 punts. Per superar la fase, caldrà obtenir un mínim de 6 punts en la valoració de l’entrevista. El resultat de la fase serà la mitjana aritmètica de les puntuacions obtingudes. La ponderació de la fase d’entrevista, valoració de competències i idoneïtat serà del 40% sobre la valoració global. Competències Personals Altíssima orientació a les persones. Mentalitat oberta. Actitud positiva, fent front als problemes amb un somriure. Capacitat d’execució, persona resolutiva. Assertivitat. Nivell d’empatia i una gran capitat d’escoltar i extreure necessitats dels equips. Capacitat d’influència en l’organització. Discreció alhora que proximitat a les persones. Capacitat de transformar des del que ja existeix. Excel·lent comunicació oral i escrita. Capacitat per construir relacions interpersonals. Creure en el propòsit del projecte de la Fundació TecnoCampus. Visió estratègica i alhora entrar en el detall per millorar processos, eines, etc. Resolució del procés Un cop obtingudes les puntuacions atorgades a cada candidat/a en les dues fases previstes en el procés, els membres de la comissió de selecció, en el termini màxim de 6 dies hàbils, deliberaran conjuntament sobre les candidatures finalistes. Si cal alguna informació addicional el/la President/a podrà proposar aclariments o presència d’algun/a candidat/a davant la comissió. La comissió de selecció resoldrà sobre el procés atorgant una puntuació final a cada candidat/a i emetrà un informe final en el que es proposarà al director general, per a la seva designació, al candidat o candidata que hagi obtingut major puntuació. La proposta serà motivada i contindrà els informes que s’hagin generat durant el procés. En el seu cas, la comissió podrà proposar deixar el procés desert si, de manera motivada, així ho estima.