S’encarregarà de donar resposta a les necessitats educatives especials dels alumnes, causades per possibles dificultats d’aprenentatge i altres malestars psicològics, així com de recolzar la diversitat dins de l’aula i proporcionar suport a l’equip d’intervenció directa.
* Detectar, avaluar i fer seguiment de les necessitats educatives especials dels joves, incloent-hi dificultats d’aprenentatge, trastorns del desenvolupament i malestar emocional o conductual.
* Dissenyar i aplicar estratègies de suport psicopedagògic individual i grupal, que afavoreixin la inclusió i l’accés equitatiu a l’aprenentatge dins del context educatiu.
* Acompanyar el desenvolupament personal dels joves amb NEE, fomentant l’autonomia, l’autoestima, les habilitats socials i la participació activa en el centre.
* laborar amb l’equip docent i altres professionals per adaptar metodologies, recursos i suports a la diversitat de l’alumnat.
* Coordinar-se amb famílies, serveis socials, sanitaris i educatius per garantir una intervenció integral i coherent, centrada en les necessitats de cada jove.
* Impulsar accions formatives i de sensibilització sobre inclusió, diversitat i convivència, adreçades a tota la comunitat educativa.
* Promoure la formació en ciutadania i valors, adaptant els continguts a les característiques dels grups classe i al projecte educatiu del centre, amb una mirada inclusiva i respectuosa amb la diversitat.
* Afavorir un clima positiu i segur al centre, mitjançant la prevenció de conflictes i l’aplicació de protocols d’actuació en situacions de risc o vulnerabilitat.
* Promoure la innovació pedagògica en l’atenció a la diversitat, incorporant metodologies actives, recursos digitals i estratègies inclusives que afavoreixin l’aprenentatge personalitzat i significatiu.
Requisits formatius i professionals :
* Titulació en Psicopedagogia, Psicologia, Pedagogia o similars.
* Especialització i / o formació complementària en atenció a la diversitat i / o inclusió educativa.
* Es valora l'experiència en entorns educatius amb alumnat amb NEE o en risc d’exclusió social.
* Coneixement i aplicació de metodologies actives, inclusives i innovadores (aprendre fent, treball cooperatiu, disseny universal per a l’aprenentatge, etc.).
* Competències en coordinació interdisciplinària i treball amb xarxa (serveis socials, sanitaris, comunitaris...).
Competències personals i professionals :
* Empatia, capacitat d’escolta activa i sensibilitat social.
* Habilitats comunicatives per treballar amb joves, famílies i equips educatius.
* Capacitat d’anàlisi, observació i intervenció personalitzada.
* Flexibilitat i iniciativa per adaptar-se a contextos diversos i canviants.
* Lideratge pedagògic i capacitat per impulsar processos de transformació i millora educativa.
* Compromís amb els valors de la inclusió, la igualtat d’oportunitats i la convivència.
* Titulació universitària de grau en Psicologia o màster en Psicopedagogia.
* Experiència mínima de 2 anys en la intervenció directa en col
* lectius especialment vulnerables, prioritàriament joves.
Matins i una tarda a la setmana (8 a 15h i la tarda de dimecres fins 18h)
Incorporació : Immediata
#J-18808-Ljbffr