A ProHabitatge Som Llar és una entitat que busca garantir el dret a l’habitatge per a totes les persones fent especial èmfasi en activar i acompanyar processos d’empoderament i inclusió residencial per aquelles amb major vulnerabilitat social, i en especial a aquelles degudes a raons de gènere. Busquem esdevenir un referent com a proveïdor de serveis residencials i d’acompanyament social, promocionant les capacitats i l’autonomia de les persones. Estem cercant una persona per cobrir la vacant de Tècnica Inserció Sociolaboral amb Certificat de Discapacitat FORMACIÓ: Formació reglada en ciències socials: educació social, treball social, pedagogia, psicopedagogia, psicologia i altres. COMPETÈNCIES NECESSÀRIES PER AL LLOC DE FEINA: Capacitat d’anticipar-se a les necessitats del programa i de les persones Organització i planificació de la feina Capacitat d’adaptació i flexibilitat Capacitat de resiliència Gestió de la frustració Gestió de conflictes Habilitat comunicativa i escolta activa Capacitat de detecció de necessitats socials i de formular alternatives d’atenció Puntualitat en les obligacions laborals Habilitats informàtiques de Gestió (Excel i Word) i xarxes socials Autonomia per al seu lloc laboral Capacitat de gestió de les emocions davant de situacions d’estrès FUNCIONS I TASQUES: Disseny, planificació i execució d’itineraris d’acompanyament a la inserció de persones en situació d’exclusió social i residencial. Lideratge en la planificació i implementació de les accions adreçades a la millora de l’ocupabilitat de les participants, sent proactiva en l’anàlisi de necessitats i la formulació de propostes per a donar-hi resposta. Planificar les accions segons les condicions establertes en el programa d’hores, actuacions i nombre de persones ateses en coordinació amb la xarxa de recursos del territori. Realitzar processos de selecció de persones susceptibles de ser beneficiàries de participar en els processos d’acompanyament a la inserció. Realitzar les entrevistes d’acollida per validar el perfil dels participants. Disseny, planificació i execució d’accions grupals adreçades a la capacitació en competències. Implementar accions grupals que donin a les necessitats d’orientació i inserció com són tallers competencials i suport a l’espai de recerca de feina. Elaborar les justificacions tècniques requerides per l’administració referents al projecte MAIS i donar resposta als requeriments que presenti. Elaborar els informes de seguiment i tota la documentació requerida pel programa MAIS. Contribuir desenvolupament i execució de l’estratègia global de l’àrea d’ocupació per a millorar l’atenció de les persones que realitzen itineraris d’inserció sociolaboral a Prohabitatge. Executar accions de suport a la inserció per donar resposta a necessitats detectades en el col·lectiu de persones ateses. Donar resposta als requeriments del finançador elaborant i aportant la documentació. RESPONSABILITATS: Dependència directa de la coordinadora dels programes d'inserció. Executar els projectes d’acció directa, d’acord amb els dissenys definits, els criteris de qualitat interns i les instruccions i normatives del client finançador. Organitzar i executar la seva activitat d’acord amb els objectius planificats per la coordinació de l’àrea d’inserció, col.laborant amb l’equip per tal d’assolir els resultats previstos. Acompanyar a les persones en el procés d’inserció del que és tutora, proporcionat eines i recursos adients i mediant entre la persona i les seves necessitats socials. Coordinació amb el/la tècnic/a d' intermediació les oportunitats de pràctiques i d'inserció. Ser el referent dels casos assignats. Detectar necessitats bàsiques, dificultats i mancances per la cobertura de les mateixes. Derivació a serveis de suport, ja sigui interns com externs, de manera coordinada amb el/la referent social. Dinamitzar l’arribada de l’ajut. Treballar la metodologia d’anàlisi d’ocupabilitat, perfil professional i disseny de projecte professional. Elaborar la documentació de seguiment dels casos: informació oficial, diari de seguiment, informe mensual. Graella de dades i d’indicadors actualitzades de manera mensual. Assegurar i preservar la documentació actualitzada dels casos en els expedients tecnològics i físics (seguint la protecció de dades). Participar a les reunions de seguiment de programa i casos. Participar en l’elaboració de memòries anuals. Realitzar sessions grupals d’orientació i tutories individuals a les persones participants al programa o programes. RESULTATS ESPERATS PERIÒDICAMENT Setmanalment: elaboració de diaris de seguiment, tant si es tracta de vistes presencials, com d’intervencions telefòniques i/o coordinacions amb recursos i referents. Mensualment: elaboració informes mensuals de seguiment (quantitatius i qualitatius). Mensualment: actualització de graella de dades i d’indicadors. Mensualment: revisió de tancaments pendents. Mensualment: actualització d’expedients (físics i informàtics). COMPETÈNCIES COMPLEMENTÀRIES QUE ES VALOREN: Experiència en l’ús del programa TAAF o altres programes d'administració de finques. Formació, coneixements i/o experiència en entitats sense ànim de lucre. Competència instrumental de lloc de feina Ofimàtica (Word, Excell, Acces) Català parlat i escrit Carnet de conduir B1 CONDICIONS Certificat de discapacitat : mínim el 33% Jornada laboral: 38,5 hores setmanals Contracte : Indefinit Sou : 25.541,60 € bruts anuals Lloc de treball: Barcelona Data d’incorporació prevista : Immediata