Descripció de l'oferta
Referència lloc Data de publicació 2025-12-19 00:00:00 Nom del lloc Tècnic/a Intervenció Social Núm. llocs ofertats 1 Ubicació Barcelona Descripció
PROGESS hem de contractar un/a tècnic/a d'intervenció social per un servei que té com a objectiu l'atenció social al sensellarisme a l'espai públic.
Contracte indefinit a 38h/setmanals.
Horari: Dilluns de 13h a 16h i de 16:30h a 1h, dimarts de 16h a 1h, dimecres de 13h a 18h, dijous de 8:30h a 15:30h (cada dues setmanes de 6h a 13h), divendres de 8:30h a 14:30h. Disponibilitat puntual en caps de setmana. Cal tenir disponibilitat per flexibilitzar l'horari.
Salari: 2.800€ - 2.900€ bruts mensuals.
Incorporació: 2/2/2026.
Formació:
Grau o Diplomatura en Treball Social o Educació Social (o titulació equivalent o superior amb experiència professional d’1 mínim d’un any en atenció social a col·lectius d’alta vulnerabilitat social).
Certificat negatiu de delictes sexuals.
Experiència professional Mínim un any Funcions
Prospectar l’espai públic, els assentaments i les dinàmiques d’assentaments i recollida i traspàs d’informació quantitativa i qualitativa a l’Oficina Tècnica.
Complir els procediments, protocols i instruccions de treball del servei.
Responsabilitzar-se del primer contacte amb els usuaris en medi obert.
Fer la primera atenció i recollida d’informació dels usuaris.
Valoració i diagnòstic social dels usuaris i orientar la intervenció social del cas.
Valorar el grau de vulnerabilitat dels usuaris.
Vincular els usuaris al servei i posterior acompanyament al servei que correspongui de la xarxa d’atenció municipal o d’altres.
Assumir la referencia social de les persones ateses, amb l’elaboració del Pla de Millora en funció del diagnòstic concret, i del seguiment d’aquest pla.
Dissenyar, executar i fer el seguiment d’activitats educatives grupals.
Dissenyar i elaborar els materials didàctics necessaris per executar les activitats.
Fer el treball de camp i recollir la informació per l’avaluació de l’impacte comunitari i a l’espai públic, identificar dinàmiques, deficiències i problemàtiques i valorar els indicadors de risc.
Dissenyar, executar i avaluar propostes d’intervenció social sobre l’espai públic a partir del resultat de l’Oficina Tècnica i a petició del Coordinador/a.
Fer les propostes de sessions de treball grupal que valorin adequades i els possibles participants.
Desenvolupar i executar de processos de mediació i intermediació comunitària aprovats pel Coordinador/a..
Recollir la informació de cada actuació als sistemes informàtics establerts i elaborar els informes socials necessaris.
Fer les propostes de prescripció de prestacions/recursos/serveis necessàries.
Coordinar-se estretament amb les altres unitats del SASSEP.
Coordinar les actuacions amb els professionals d’altres serveis i entitats implicades en la intervenció amb els usuaris dels que en sigui referent i fer-ne el seguiment.
Participar activament a les reunions de posada en comú de casos per tal de fer seguiment i avaluar aquells que tingui assignats com a referent i tenir coneixement general de la globalitat d’activitats del servei.
Assistir a les reunions i comissions de treball transversal entre serveis i amb el teixit social que s’estableixin, a sol·licitud de l’IMSS.
Facilitar a l’Oficina Tècnica la informació necessària per a respondre les demandes d’atenció a persones en situació de sensellarisme de serveis i/o de la ciutadania a través de l’IRIS, Síndic, Síndica...
Proposar al Servei de Coordinació les propostes de millora que estimi convenients.
Participar activament en accions de cens de persones sense llar en qualsevol de les seves modalitats que s’estableixin.
Competències requerides
Capacitat per adaptar-se a encàrrecs sobrevinguts.
Capacitat per flexibilitzar l’horari.
Capacitat d’observació i anàlisi.
Capacitat per la valoració i diagnosi de casos.
Coneixements per elaborar plans de treball i fer el seguiment dels mateixos.
Coneixements d’intervenció socioeducativa.
Coneixement d’atenció multicultural.
Coneixements de la cartera de serveis socials i recursos públics, privats i associatius a l’abast.
Habilitats de comunicació i per a l’escolta activa.
Habilitats de mediació i negociació.
Capacitat d’adaptació, flexibilitat i treball en equip.
Capacitat per al treball en col·laboració.
Coneixements d’eines d’ofimàtica a nivell d’usuari.
Capacitat per a la redacció d’informes.