Tècnic/a Servei Substitutori de la Llar Santa Coloma de Gramanet.
Som Llar és una entitat que busca garantir el dret a l’habitatge per a totes les persones fent especial èmfasi en activar i acompanyar processos d’empoderament i inclusió residencial per aquelles amb major vulnerabilitat social, i en especial a aquelles degudes a raons de gènere.
Busquem esdevenir un referent com a proveïdor de serveis residencials i d’acompanyament social, promocionant les capacitats i l’autonomia de les persones.
Estem cercant una persona per cobrir la vacant de Tècnic/a Servei Substitutori de la Llar Santa Coloma de Gramanet.
FORMACIÓ:
Educació social i formació específica en intervenció en violència masclista
FUNCIONS I TASQUES:
· Coordinació per la derivació dels casos assignats
· Informes socials i coordinació social amb referents i orientació de cas (suport per la tramitació d’ajuts, documentació, etc.)
· Acollida de casos assignats
· Derivació a Intermediació laboral
· Establir les derivacions i les coordinacions necessàries amb la xarxa integral especialitzada (SIE)
· Arrelament familiar territorial (salut, escola, ingressos, jurídic, etc.) i tecnològic (Proxare).
· Seguiment mobiliari (estat de l’habitatge, subministres, acords allotjament, ajuts) potenciant alternatives pedagògiques per donar resposta
· Detecció de necessitats bàsiques i ajuts
· Seguiment convivència dins de l’habitatge i fora amb el veïnatge
· Mod.006.1
· Organització de la habilitats de Cura: alimentació i higiene, neteja i les accions logístiques a vinculades segons grau d’intensitat del servei
· Coordinació amb els diferents serveis i projectes (de l’entitat i fora de l’entitat) per oferir una atenció integral a les dones i lxs sevxs filxs
· Realitzar acompanyaments quan sigui necessari.
· Assumir el model de seguiment dels projectes (diaris de seguiment, informes mensuals, omplir les graelles de seguiment dels casos i els projectes, etc.)
· Elaboració dels plans de treball amb les dones i les famílies i fer-ne seguiment
· Treball en les opcions de sortides, captació d’habitatge i registre d’habitatge
· Planificar i executar activitats individuals i grupals presencials d’acord amb els objectius dels projectes
· Informes socials i orientació a la intervenció i a la sortida
· Intervenció socioeducatives individual i grupal presencials per l’autonomia
· Organització, demanda, recepció i repartiment de la compra setmanal i mensual
· Treballar la gestió alimentària i la quotidianitat de manera presencial als habitatges
· Organització, demanda, recepció i repartiment de la compra setmanal i mensual
· Treballar la gestió alimentària i la quotidianitat de manera presencial als habitatges
RESPONSABILITATS:
· Detall d’habitatges i casos assignats inicialment (amb possibilitat de modificació de casos i habitatges en funció de les necessitats dels programes)
· SLL Barcelonès 3 – Pirineus i Perú
· Capacitat màxima 4 unitats/10 places
Detall d’altres:
· Seguiment d’acords d’allotjament assignats.
· Proxare supervisat (afegirs punts interès per zones).
· Graella de registre de de solicitants i oportuntitats de sortida.
· Ajuts del territori:organització de lots dels casos assignats i organització del repartiment.
Resultats esperats periòdicament:
· Setmanalment: elaboració de diaris de seguiment, tant si es tracta de visites presencials, com d’intervencions telefòniques i(/o coordinacions amb recursos (interns o externs) i referents.
· Mensualment: elaboració informes mensuals de seguiment (quantitatius i qualitatius).
· Mensualment: elaboració dels ajuts corresponents d’aportacions per l’ús de l’habitatge i subministraments.
· Mensualment: actualització de la graella de dades i indicadors.
· Mensualment: seguiment i tancament de les incidències immobiliàries a càrrec de les famílies.
· Mensualment: actualització expedients (físics i informàtics).
· Trimestralment: revisió dels habitatges i actualització d’inventaris amb les famílies. Detecció d’incidències no comunicades.
· Trimestralment: elaboració, revisió i adaptació del pla de treball amb les famílies
· Introducció i enviament de documentació a l’aplicatiu de la Generalitat ViMas segons requeriment del client
Compromisos:
· Ser la referent dels casos assignats, seguiment de les obligacions familiars d’acord d’allotjament, seguiment de subministres i acords del habitatge, coordinar i orientar les incidències de l’habitatge.
· Assegurar la cobertura i la dinamització de les necessitats bàsiques d’habitatge, subministraments i alimentació, neteja i higiene.
· Supervisar el manteniment, adequació i la cura de l’habitatge com un recurs públic de qualitat i segons els paràmetres de les fitxes de processos i les normatives.
· Verificar que els habitatges disposen de la informació del programa i de les referents socials així com les instruccions del funcionament de l’habitatge (electrodomèstics, consums, neteja, consums, etc) i la normativa del servei.
· Arrelament territorial, aplicant el programa de Proxare i altres accions i materials generats per el programa, per unificar esforços
· Elaborar el diagnòstic social, competencial i de punt d’ubicació en relació a la violència de la família.
· Desplegar plans de treball familiars
· Elaborar i desenvolupar accions educatives que impliquin una millora de l’autonomia a nivell familiar.
· Detecció i dinamització d’oportunitats de sortida (ofertes de lloguer assequible, altres sortides).
· Treballar la metodologia d’acollida i sortida en els habitatges assignats
· Assegurar de manera continuada que existeix un bon estat dels recursos habitacionals així com els elements mobiliaris i de parament i disposem d’un servei de qualitat
· Fer el seguiment de dades generals i d’indicadors de qualitat així com els informes de visita al dia i actualitzat mensualment, realitza la memòries del programes.
· Assegurar i preservar la documentació actualitzada de casos en els expedients tecnològics i físics (seguint la protecció de dades)
· Gestionar els acords d’allotjament i de pròrrogues dels seus casos, així com els ajuts segons el criteris de qualitat.
COMPETÈNCIES
· Capacitat de anticipar-se a les necessitats
· Organització i planificació de la feina
· Habilitat comunicativa i escolta activa
· Capacitat detecció de necessitats socials i de formular alternatives d’atenció
· Puntualitat en les obligacions laborals
· Habilitat informàtiques de Gestió ( Excel i Word) i xarxes socials
· Autonomia per al seu lloc laboral
· Utilització dels procediments
·&nb...