Les característiques del lloc de treball a cobrir són les següents:
- Grup de classificació: A
- Subgrup: A2
- Complement de destí: 19
- Lloc de treball: Coordinador/a d’obres
- Codi lloc: ST5003
- Tipus de lloc: Comandament
- Retribucions: D’acord amb el catàleg retributiu i la RLT vigent (que preveu un complement específic anual de 15.362,52 €).
- Jornada: L’ordinària del personal de l’ajuntament, 35.86hores setmanals en còmput anual. De dilluns a divendres de 8 a 15h i 2,5hores la tarda del dijous (entre les 16h i les 19h), amb flexibilitat i/o disponibilitat per raons del servei (codi jornada JO2).
- Jornada anual: Es compleixen les 1.627,50 hores anuals per una jornada sencera.
Tenint en compte el lloc de comandament dins de l’estructura, el lloc de treball té la missió i la responsabilitat de planificar, executar i supervisar els serveis de manteniment dels diferents equipaments municipals i espais públics de Sant Joan de Vilatorrada, així com la realització de les obres necessàries mitjançant els recursos que es detallen, entre d’altres:
- Els recursos humans, econòmics, tecnològics i materials propis (coordinació equips de treball, control econòmic i de logística/infraestructura necessària) Les empreses externes de serveis, subministraments i obres contractades administrativament (preparació i seguiment contractes).
Les funcions generals bàsiques a desenvolupar en el lloc de Coordinador/a d’obres (codi lloc ST5003), d’acord amb el Manual de funcions, són les següents:
1. Dirigir, planificar i supervisar les activitats relacionades amb la Brigada realitzant un control i seguiment en col-laboració amb la resta de responsables de l'àmbit o Àrea, segons s'escaigui.
2. Supervisar i coordinar la gestió dels diferents grups de treball que integren la Secció, establint els circuits corresponents, fixant les línies d’actuació operativa, establint els criteris per tal d’avaluar els resultats, i assignant i controlant l’acompliment dels objectius amb els seus responsables.
3. Controlar les partides pressupostàries vinculades a les activitats del departament, realitzant les tasques necessàries per a la seva correcte execució.
4. Realitzar el seguiment i control del desenvolupament de les actuacions de promoció pública que es donin al municipi per possibilitar l’avaluació dels impactes i els resultats.
5. Fer informes, control i seguiment de les llicències d’obres menors, rases, guals, ordres d’execució, disciplina urbanística, disciplina via pública, llicències primera utilització.
6. Col-laborar amb el Cap del departament per proposar les modificacions en l’orientació i directrius que calguin per a una millor prestació del servei.
7. Organitzar i/o realitzar tasques de camp per l’obtenció de dades necessàries pel disseny de projectes o plans urbanístics, per l’emissió d’informes tècnics o altre que es requereixi.
8. Assessorar i prestar suport tècnic al Cap de l'Àrea en totes aquelles funcions a desenvolupar.
9. Elaborar informes tècnics i memòries sobre el funcionament i les activitats realitzades en l'àmbit competent.
10. Prestar suport tècnic a manteniment en totes aquelles qüestions de la seva competència.
11. Dissenyar i desenvolupar aquells projectes urbanístics, d’obres o d’altre ordre que li siguin assignats.
12. Col-laborar amb diferents tècnics municipals en la redacció de projectes.
13. Realitzar la direcció d’obres municipals que li siguin assignades.
14. Vetllar per la seguretat i salut en el seu lloc de treball, utilitzant adequadament els equips relacionats amb la seva activitat, d'acord amb els procediments establerts i la normativa vigent en matèria de prevenció de riscos laborals.
15. Adoptar en el tractament de dades de caràcter personal les mesures d’índole tècnica i organitzativa establertes per la Corporació i acomplir la normativa vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal.
16. I, en general, totes aquelles de caràcter similar que li siguin atribuïdes.
A les obres de construcció: verificar l'acompliment de la legislació vigent, comunicant qualsevol incidència a l'autoritat competent (Llei 31/1995, de 8 de novembre, de Prevenció de Riscos Laborals disposició addicional 14a; Reial decret 171/2004, de 30 de gener, pel qual es desenvolupa l'article 24 de la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de Prevenció de Riscos Laborals, en matèria de coordinació d'activitats empresarials disposició addicional 1a) i/o actuar com a coordinador/a en matèria de seguretat i salut (si ha estat designat pel promotor de l'obra). Com a coordinador/a en l'execució de l'obra les funcions seran: planificar i temporalitzar els treballs; coordinar l'aplicació de la normativa per part dels contractistes, subcontractistes i treballadors autònoms; aprovar el pla de seguretat i salut; organitzar la coordinació d'activitats empresarials; adoptar les mesure