1. Atenció i valoració social dels residentsRealitzar entrevistes i estudis socials per conèixer la situació personal, familiar i econòmica dels residents. Valorar les necessitats socials i elaborar un pla d’intervenció individualitzat. Promoure l'adaptació del resident a la residència, oferint suport emocional i social.
2. Suport i assessorament a les famíliesInformar les famílies sobre el funcionament de la residència i les ajudes disponibles. Acompanyar i orientar en el procés d’ingrés i adaptació del resident. Facilitar la comunicació entre els residents, les famílies i l’equip professional.
3. Coordinació i treball en equipTreballar conjuntament amb l’equip multidisciplinari (metges, infermers, psicòlegs, fisioterapeutes, terapeutes ocupacionals, etc.). Coordinar-se amb serveis socials, sanitaris i entitats comunitàries per garantir la millor atenció. Gestionar tràmits administratius (ingressos, ajuts socials, prestacions, pensions, etc.).
4. Dinamització i integració socialPromoure activitats socials i culturals per evitar l’aïllament i fomentar la participació. Potenciar la integració del resident a la vida del centre i la seva autonomia. Detectar situacions de risc o vulnerabilitat i actuar per prevenir l’exclusió social.
5. Gestió i tramitació de recursosOrientar sobre ajudes i prestacions econòmiques. Gestionar tràmits per a l'accés a serveis complementaris (centres de dia, atenció domiciliària, etc.).Col·laborar amb administracions i entitats per millorar els serveis.
#J-18808-Ljbffr