Ubicació : Barcelona, amb disponibilitat per viatjar
Tipus de posició : Jornada completa
Reporta a : Direcció General
Empresa tecnològica que està revolucionant la forma de fabricar peces de plàstic. Actualment està en fase d’expansió i de llançament de noves solucions avançades que permeten la deslocalització de la producció.
La missió principal del / la Tècnic / a Comercial d’Exportació és impulsar el creixement internacional, desenvolupant i gestionant l’activitat comercial a mercats estratègics, buscant nous clients i consolidant les relacions comercials existents, amb una clara orientació a resultats i al desenvolupament de negoci.
Funcions i responsabilitats
Dissenyar i implementar l’estratègia comercial per als mercats internacionals, en línia amb els objectius de la direcció.
Detectar noves oportunitats de negoci a través de la prospecció activa i segmentada per sectors.
Establir i mantenir relacions comercials sòlides amb clients actuals i potencials.
Fer seguiment regular dels indicadors comercials (KPI) i resultats de clients per garantir el creixement i la rendibilitat.
Participar en fires internacionals, missions comercials i activitats de promoció.
Coordinar-se amb els equips interns (enginyeria, producció, administració) per garantir una gestió òptima del client.
Realitzar gestions comercials i administratives: introducció de dades al CRM, preparació d’ofertes, seguiment de comandes, actualització de la base de dades de clients.
Preveure fins a un 30% de temps en viatges internacionals per visita a clients o participació en esdeveniments.
Formació i experiència
Grau universitari en Comerç Internacional, ADE, Enginyeria o similars. Valorables estudis de postgrau o màster en internacionalització o vendes B2B.
Experiència mínima de 1-2 anys en posició similar, en entorn industrial o tecnològic, venda de béns d’equip.
Es valorarà molt positivament l’experiència prèvia en empreses de sectors afins com ara maquinària industrial, impressió 3D, transformació de plàstics, microinjecció, automatització o altres entorns amb alt component tecnològic i de personalització de producte.
Coneixements avançats en tècniques de venda i negociació, especialment en canals B2B i projectes d’alt valor afegit.
Domini de Microsoft Office i experiència amb ERP (preferiblement Navision) i CRM.
Anglès nivell alt (mínim C1) indispensable per a la comunicació amb clients internacionals. Es farà prova de nivell.
Es valorarà molt positivament el coneixement d’altres idiomes: alemany, francès, italià, portuguès, etc.
Persona proactiva, dinàmica i orientada a resultats.
Habilitats comunicatives i de relació interpersonal.
Capacitat analítica i d’organització
Capacitat de treball en equip i autonomia per gestionar projectes comercials de forma eficient.
Mentalitat oberta i sensibilitat per treballar en entorns multiculturals i altament innovadors.
#J-18808-Ljbffr