Responsabilitats
La missió principal del lloc de treball és atendre les consultes mèdiques del pacient fràgil, donant resposta als ciutadans, professionals i a la cartera de serveis del 061 Salut respon, seguint els procediments, guies i protocols del SEM i de Salut, per aconseguir donar una atenció de qualitat, eficient i resolutiva centrada en l'usuari.
Les principals funcions de la posició són les següents:
1. Revisió de l’espai de treball de l’Àgora abans de començar la guàrdia i durant la mateixa per conèixer els possibles canvis de protocols o de continguts.
2. Localització del número d’incident, dades generals de l’incident, localització geogràfica, recursos disponibles a la zona.
3. Consulta sanitària, anamnesi dirigida, accés a Història Clínica Compartida, establint una orientació sindròmica o determinació del motiu de la consulta.
4. Resposta a la demanda amb assignació de recursos i la corresponent prioritat, derivació o consell sanitari.
5. Suport sanitari telefònic fins l’arribada del recurs quan doni un valor afegit a l’atenció de l’usuari, seguiment i finalització de l’incident.
6. Tancament de les consultes i dels incidents.
7. Codificació CIM10 i registre de l’atenció a l’ECAP.
8. Resoldre consultes quan arriben de les unitats assistencials del SEM.
9. Afavorir i utilitzar les noves tecnologies per resoldre les demandes del ciutadà.
10. Interrelació amb els diferents perfils professionals per donar resposta.
11. Participació en la formació de professionals de nova incorporació i d’alumnat de màsters i/o de postgraus.
12. Realització de la formació interna anual.
13. Participació en grups de millora i en reunions operatives.
14. Facilitar i participar en la implementació de nous projectes.
Requisits necessaris
1. Títol de Grau/Llicenciatura en Medicina
2. Experiència mínima de 2 anys en l’atenció al pacient fràgil, a valorar altres experiències i/o Especialitat/Màster/Post Grau en l’àmbit de geriatria/fragilitat/cronicitat
Requisits valorables
3. Coneixement de la Xarxa Sanitària Pública i del desplegament de recursos sanitaris al territori
Què t'oferim al SEM?
4. Un entorn de treball diferent i únic respecte al que estàs habituat.
5. Treball en equips multidisciplinaris i treball en xarxa amb sales de coordinació, entre unitats assistencials mòbils i amb la pròpia xarxa sanitària.
6. Formació contínua i creixement i desenvolupament professional.
7. Activitats no assistencials relacionades amb la urgència i emergència: formació, investigació, docència, participacions externes en nom de SEM...
Competències personals
Per dur a terme les funcions anteriorment descrites, és necessari tenir desenvolupades les següents competències personals:
8. Compromís i implicació, qualitat en el treball, orientació al ciutadà, gestió emocionalment intel·ligent, comunicació i empatia, gestió de conflictes.
Procés de selecció
Dividim el procés en diverses etapes amb la finalitat d'anar identificant als candidats que millor compleixen amb els requisits tècnics, personals, actituds i interessos que requereix el lloc.
Recepció de sol·licituds i preselecció
Segons la informació recollida en els CV, es pre-seleccionen en un primer moment aquells candidats/es que reuneixen els requisits imprescindibles i posteriorment les experiències i els coneixements valorables per poder continuar en el procés.
Realització de proves i simulacions grupals
Es convocarà els candidats a realitzar proves per valorar els coneixements necessaris per al lloc i simulacions dissenyades per valorar el comportament de les persones en situacions similars a les que es trobarien si ja estiguessin ocupant el lloc. És una metodologia que facilita una exploració objectiva del potencial dels aspirants a ocupar un determinat lloc.
Entrevista per competències
Cerquem principalment obtenir exemples de comportaments de l'avaluat/ada en la seva vida professional i analitzar si coincideixen amb els esperats en el lloc de treball, ja que aquests estan casualment relacionats amb un acompliment excel·lent.
La millor predicció sobre si una persona demostrarà les competències requerides en un lloc és obtenir evidències que aquesta persona ha demostrat aquestes competències en el passat.
Decisió
El/les observador/es i avaluador/es posen en comú i analitzen la informació extreta en tot el procés, i prenen la decisió de quin és el/la candidat/a que més s'ajusta al rol que l'empresa està buscant i que millor s'adequa a la realitat de l'organització.