Quins projectes desenvolupem?
La missió de l'equip CDO és definir l'estratègia corporativa data-driven de CaixaBank i del Grup que permeti extreure el màxim valor a les dades de l'organització. Per a això, les principals funcions són :
* Govern de la dada: Definir, implantar i gestionar la metodologia, procediments, eines i entorns de treball que garanteixin la qualitat, disponibilitat i promptitud de les dades, comptant amb la col·laboració de les àrees propietàries de les dades.
* Govern de l'ús de les dades: definir, implantar i gestionar la metodologia, procediments, eines i entorns de treball que garanteixin una accessibilitat universal a la dada des de les àrees per a realitzar informes, dashboards, analítica avançada i usos d'intel·ligència artificial, preservant els principis de seguretat, privacitat i ètica de les dades.
* Acompanyar en l'estratègia de la Plataforma tecnològica: definir l'estratègia tecnològica que permeti disposar d'una solució corporativa que respongui a les necessitats d'ús i explotació de la dada mitjançant les capacitats de BI, analítica avançada, intel·ligència artificial i generativa, complint amb els principis normatius de la dada.
* Garantir compliment normatiu: assegurar que el govern i l'ús de la dada segueixin principis com BCBS239 i altres directrius legals, sectorials i internes.
* Ètica en l'ús de la IA: garantir un ús responsable i ètic de la intel·ligència artificial mitjançant el framework i la metodologia establerts.
Les funcions que assumiràs en aquesta posició són :
* Acompanyar les àrees en la definició del pla de transformació de dades basat en l'ús (Data Products), garantint els principis d'Arquitectura de Dades global definida des de Data Management.
* Definir polítiques i procediments per garantir i facilitar la governança dels Data Products, contribuint a l'evolució de l'Arquitectura de Dades funcional.
* Vetllar perquè l'arquitectura de dades sigui escalable i flexible per adaptar-se als canvis en les necessitats de negoci i tecnologia.
* Coordinar amb els equips tècnics (Arquitectura, Data, COE IA, etc.) per assegurar el desplegament de les directrius de l'estratègia corporativa en l'arquitectura de dades dels Data Products.
* Coordinar la implementació dels Data Products en diferents plataformes i EDGs per garantir la homogeneïtzació.
* Establir canals de comunicació entre productors i consumidors per definir els Data Products Core.
Requisits mínims
* Experiència demostrable en projectes de transformació relacionats amb Arquitectura tècnica i/o funcional en CaixaBank.
* Experiència en Arquitectura de Dades i/o equips d'Arquitectura tècnica, vinculats a esdeveniments, ML, APIs i/o Data.
* Coneixements funcionals sobre eines de Data Discovery: Data Marketplace, DataPlex, Data Contracts i similars.
* Es valorarà coneixement de l'organització de CaixaBank i empreses del grup.
* Es valorarà formació en Cloud com Data Architect.
* Es valorarà experiència com Enterprise Architect.
Competències Clau
* Autonomia i proactivitat per aprendre i assumir nous rols i responsabilitats.
* Orientació a objectius.
* Capacitat d'empatitzar i adaptar el llenguatge a diferents equips i nivells.
* Flexibilitat, anticipació, adaptació i generositat en el treball en equip.
* Excel·lents habilitats de comunicació i coordinació.
* Coneixements funcionals i tècnics de governança de dades.
Perfil de treball : Desenvolupar models, mètodes, sistemes i eines per a la valoració i compliment dels requisits de vigilància dels riscos o processos assignats, proposant estratègies i polítiques, i coordinant la seva implementació si escau.
Competències
#J-18808-Ljbffr