Som Llar és una entitat que busca garantir el dret a l’habitatge per a totes les persones fent especial èmfasi en activar i acompanyar processos d’empoderament i inclusió residencial per aquelles amb major vulnerabilitat social, i en especial a aquelles degudes a raons de gènere.Busquem esdevenir un referent com a proveïdor de serveis residencials i d’acompanyament social, promocionant les capacitats i l’autonomia de les persones.Estem cercant una persona per a cobrir la vacant d’educador/a social per al Servei Substitutori de la Llar a Santa Coloma de Gramanet.FORMACIÓ:
Imprescindible:
Educació social i formació específica en intervenció en violència masclistaFUNCIONS I TASQUES:
· Coordinació per la derivació dels casos assignats· Informes socials i coordinació social amb referents i orientació de cas (suport per la tramitació d’ajuts, documentació, etc.)· Acollida de casos assignats· Derivació a Intermediació laboral· Establir les derivacions i les coordinacions necessàries amb la xarxa integral especialitzada (SIE)· Arrelament familiar territorial (salut, escola, ingressos, jurídic, etc.) i tecnològic (Proxare).· Seguiment mobiliari (estat de l’habitatge, subministres, acords allotjament, ajuts) potenciant alternatives pedagògiques per donar resposta· Detecció de necessitats bàsiques i ajuts· Seguiment convivència dins de l’habitatge i fora amb el veïnatge· Mod.006.1· Organització de la habilitats de Cura:
alimentació i higiene, neteja i les accions logístiques a vinculades segons grau d’intensitat del servei· Coordinació amb els diferents serveis i projectes (de l’entitat i fora de l’entitat) per oferir una atenció integral a les dones i lxs sevxs filxs· Realitzar acompanyaments quan sigui necessari.· Assumir el model de seguiment dels projectes (diaris de seguiment, informes mensuals, omplir les graelles de seguiment dels casos i els projectes, etc.)· Elaboració dels plans de treball amb les dones i les famílies i fer-ne seguiment· Treball en les opcions de sortides, captació d’habitatge i registre d’habitatge· Planificar i executar activitats individuals i grupals presencials d’acord amb els objectius dels projectes· Informes socials i orientació a la intervenció i a la sortida· Intervenció socioeducatives individual i grupal presencials per l’autonomia· Organització, demanda, recepció i repartiment de la compra setmanal i mensual· Treballar la gestió alimentària i la quotidianitat de manera presencial als habitatges· Organització, demanda, recepció i repartiment de la compra setmanal i mensual· Treballar la gestió alimentària i la quotidianitat de manera presencial als habitatgesRESPONSABILITATS:
· Detall d’habitatges i casos assignats inicialment (amb possibilitat de modificació de casos i habitatges en funció de les necessitats dels programes)· SLL Barcelonès 3 – Pirineus i Perú· Capacitat màxima 4 unitats/10 placesDetall d’altres:
· Seguiment d’acords d’allotjament assignats.· Proxare supervisat (afegirs punts interès per zones).· Graella de registre de de solicitants i oportuntitats de sortida.· Ajuts del territori:
Organització de lots dels casos assignats i organització del repartiment.Resultats esperats periòdicament:
· Setmanalment:
elaboració de diaris de seguiment, tant si es tracta de visites presencials, com d’intervencions telefòniques i(/o coordinacions amb recursos (interns o externs) i referents.· Mensualment:
elaboració informes mensuals de seguiment (quantitatius i qualitatius).· Mensualment:
elaboració dels ajuts corresponents d’aportacions per l’ús de l’habitatge i subministraments.· Mensualment:
actualització de la graella de dades i indicadors.· Mensualment:
seguiment i tancament de les incidències immobiliàries a càrrec de les famílies.· Mensualment:
actualització expedients (físics i informàtics).· Trimestralment:
revisió dels habitatges i actualització d’inventaris amb les famílies. Detecció d’incidències no comunicades.· Trimestralment:
elaboració, revisió i adaptació del pla de treball amb les famílies· Introducció i enviament de documentació a l’aplicatiu de la Generalitat ViMas segons requeriment del clientCompromisos:
· Ser la referent dels casos assignats, seguiment de les obligacions familiars d’acord d’allotjament, seguiment de subministres i acords del habitatge, coordinar i orientar les incidències de l’habitatge.· Assegurar la cobertura i la dinamització de les necessitats bàsiques d’habitatge, subministraments i alimentació, neteja i higiene.· Supervisar el manteniment, adequació i la cura de l’habitatge com un recurs públic de qualitat i segons els paràmetres de les fitxes de processos i les normatives.· Verificar que els habitatges disposen de la informació del programa i de les referents socials així com les instruccions del funcionament de l’habitatge (electrodomèstics, consums, neteja, consums, etc) i la normativa del servei.· Arrelament territorial, aplicant el programa de Proxare i altres accions i materials generats per el programa, per unificar esforços· Elaborar el diagnòstic social, competencial i de punt d’ubicació en relació a la violència de la família.· Desplegar plans de treball familiars· Elaborar i desenvolupar accions educatives que impliquin una millora de l’autonomia a nivell familiar.· Detecció i dinamització d’oportunitats de sortida (ofertes de lloguer assequible, altres sortides).· Treballar la metodologia d’acollida i sortida en els habitatges assignats· Assegurar de manera continuada que existeix un bon estat dels recursos habitacionals així com els elements mobiliaris i de parament i disposem d’un servei de qualitat· Fer el seguiment de dades generals i d’indicadors de qualitat així com els informes de visita al dia i actualitzat mensualment, realitza la memòries del programes.· Assegurar i preservar la documentació actualitzada de casos en els expedients tecnològics i físics (seguint la protecció de dades)· Gestionar els acords d’allotjament i de pròrrogues dels seus casos, així com els ajuts segons el criteris de qualitat.COMPETÈNCIES· Capacitat de anticipar-se a les necessitats· Organització i planificació de la feina· Habilitat comunicativa i escolta activa· Capacitat detecció de necessitats socials i de formular alternatives d’atenció· Puntualitat en les obligacions laborals· Habilitat informàtiques de Gestió ( Excel i Word) i xarxes socials· Autonomia per al seu lloc laboral· Utilització dels procediments· Capacitat de g...