**Número de Empleo** 23207897 
**Categoría de Empleo** Sales & Marketing 
**Ubicación** Castillo Hotel Son Vida a Luxury Collection Hotel Mallorca, C/Raixa 2, Palma de Mallorca, Baleares, Spain VER EN MAPA 
**Horario** Full-Time 
**¿Ubicación remota?** N 
**¿Reubicación?** N 
**Tipo de Posición** Non-Management 
**POSITION PURPOSE** 
The Sales and Marketing Coordinator will support a highly motivated Sales and Marketing team by assisting them with planning, coordinating, and facilitating sales and marketing activities. 
**ESSENTIAL FUNCTIONS** 
- Coordination: Collaboration with sales and marketing teams to ensure seamless communication and alignment of strategies. 
- Administrative Support: Providing administrative assistance, including scheduling meetings, handle and organize marketing expenses and invoices, data entry, etc. 
- Market research conducting market research to identify trends, and potential opportunities for sales and marketing efforts. 
- Campaign Assistance Support the development and execution of marketing campaigns Assist in 
social media management and other promotional activities. 
- Data management maintain customer databases, sales records, and marketing materials. 
- Sales Support providing Support to the sales team, which may include creating presentations or preparing sales reports. 
Analytics generate and analyze reports on sales and marketing performance 
**SPECIFIC JOB KNOWLEDGE, SKILLS AND ABILITIES** 
- Communication skills : strong written and verbal communication skills are essential for coordinating between sales, marketing and other epartments, as well as interacting with clients and guests. 
- Organizational skills : the ability to manage multiple tasks, schedules and projects efficiently is crucial for the success in this role. 
- Administrative proficiency : competence in administrative tasks such as scheduling, record keeping and managing databases is important for smooth Operations. 
- Team collaboration : the ability to work well within a team, collaborating with sales, marketing and other departments to achieve common goals. 
- Adaptability : the hospitality industry can be Dynamic, so being adaptable to changes and new challenges is valuable. 
- Attention to detail : precision is essential. 
- Market research skills : the capability to conduct market research to identify trends, understand customer preferences and stay informed about the competitive landscape. 
- Tech Savvy : proficiency in relevant software and tools for data management, marketing analytics and customer relationship management (CRM). 
- Languages : Must be able to speak, read, write and understand the primary language(s) used in the workplace and in the segmented markets: English and Spanish are required. German is a plus. 
- Marriott International es un empleador que ofrece igualdad de oportunidades. Creemos en la importancia de contratar a una fuerza laboral diversa, así como apoyar una cultura inclusiva que anteponga a las personas. Nos comprometemos a respetar el principio de no discriminación por cualquier motivo protegido, como la discapacidad y condición de veterano o cualquier otra situación protegida por las leyes aplicables._ 
The Luxury Collection Hotels & Resorts, con más de 120 hoteles en más de 35 países, ofrece experiências auténticas que evocan recuerdos perdurables y preciados. Nuestros más de 100 años de experiência, que comenzaron en 1906 bajo la marca italiana CIGA (una colección de los hoteles más famosos e icónicos de Europa), sirven como una base sólida a medida que evolucionamos para superar las expectativas de los viajeros de lujo. 
Desde palacios legendarios y retiros remotos hasta clásicos modernos atemporales, cada hotel y resort de lujo es una expresión única y apreciada de su ubicación: un portal a los encantos y tesoros culturales del destino. Si aprecias la narración evocadora, sientes interés y pasión por el patrimonio de este destino y el deseo de brindar una hospitalidad genuina y personalizada que se anticipe a las necesidades de los huéspedes, te invitamos a nuestro viaje. Al unirte a The Luxury Collection, te unes a una cartera de marcas con Marriott International. 
**Estarás** donde puedes llevar a cabo tu mejor trabajo, 
**comenzarás** a cumplir tu propósito, 
**formarás parte** de un increíble equipo mundial y 
**te convertirás** en tu mejor versión.