Descripció del lloc de treball
El/la tècnic/a d'habitatge de Punt de Referència és la figura professional encarregada de dur a terme l'atenció al jovent als recursos d'habitatge, acompanyar els seus processos d'emancipació, coordinar-se amb els/les professionals de l'administració pública i altres institucions, sistematitzar les accions desenvolupades i assegurar el manteniment de les infraestructures dels pisos.
El/la tècnic/a d'habitatge realitza l'acompanyament i el suport als/les joves des dels mateixos recursos d'habitatges i des de les oficines centrals. A les oficines centrals de l'entitat realitza també (juntament amb la resta de l'equip tècnic) les funcions i les tasques de gestió i coordinació.
Funcions
Acompanyament al jovent en el seu itinerari d'habitatge
* Acompanyament emocional al jovent en el seu dia a dia des del vincle, garantint presència, reconeixement, perseverança i confiança en l'altre.
* Incidir en la dinàmica de convivència entre el jovent del pis així com amb el manteniment de l'habitatge.
* Dinamització de l'assemblea de convivència (en el cas del pis assistit).
Acompanyament a l'emancipació de cadascun/a dels/les joves que estan als habitatges
* Definir i fer el seguiment de l'itinerari educatiu de cada jove.
* Promoure la participació i la iniciativa del jovent en la seva pròpia trajectòria i entorn.
* Vincular el jovent als serveis comunitaris.
* Cerca i gestió de recursos que afavoreixin la millora d'oportunitats del jovent (altres organitzacions, empreses, entitats sense ànim de lucre, escoles, institucions, etc.).
Coordinació amb altres professionals
* Redactar dels informes requerits
* Convocar i assistir regularment a reunions que tinguin a veure amb els casos que es tutoritzen.
* Dur a terme el seguiment acurat dels casos amb els/les diferents professionals/recursos que correspongui.
Sistematització de les accions desenvolupades al projecte
* Registrar a les eines indicades les accions desplegades.
* Reportar al/la coordinador/a pedagògic els informes, excels de seguiment i altres eines de seguiment de què disposin els projectes.
* Avaluar, juntament amb el/la coordinador/a pedagògic, els resultats assolits
* Definir propostes de millora davant possibles desviacions
Manteniment i cura de les infraestructures (en el cas del pis assistit)
* Revisar l'estat de les infraestructures del pis i promoure la seva conservació i cura.
* Detectar i gestionar les avaries i els possibles desperfectes.
* Informar a direcció d'incidències majors.
* Dur a terme reparacions senzilles juntament amb els/les joves del pis.
Participació en les comissions de treball
* Tenir una presència activa en les comissions de treball que correspongui.
* Aportar els continguts amb coordinació amb la resta de l'equip dels espais en els que es participa.
Competencies
Coneixements tècnics:
* Coneixements sobre tècniques d'atenció directa i acció tutorial
* Disposar dels coneixements necessaris que permetin l'acompanyament integral als/les joves en situació de vulnerabilitat des de la mirada de l'empoderament per promoure l'autonomia en l'emancipació.
* Ser capaç de crear vincles positius amb els/les joves mantenint els límits de la ètica professional.
* Coneixements de la xarxa d'atenció social a joves
* Coneixement sobre els recursos existents especialment en l'àmbit dels/les joves tutelats/des i extutelats/des.
* Coneixements dels mecanismes de relació, coordinació i treball en xarxa existents.
* Coneixements de dinamització de grups
* Per als pisos assistits, disposar d'estratègies per facilitar les assemblees dels pisos de manera que tothom participi activament i s'arribi a consensos que permetin la convivència de manera satisfactòria per totes les parts.
* Posar a la pràctica dinàmiques concretes que permetin la millora de la convivència, la cohesió del grup i la millora del benestar emocional de les persones que conviuen els pisos.
* Domini de tècniques de resolució de conflictes
* Posar en pràctica estratègies concretes que permetin negociar la gestió dels pisos per evitar arribar a situacions de conflicte.
* Ser capaç de resoldre "in situ" els petits conflictes derivats de la convivència.
* Conèixer i ser capaç de desplegar estratègies concretes de resolució de conflictes davant situacions de crisi (discussions, malestars, etc.).
* Destreses instrumentals:
* Competències digitals per la recerca i la gestió de la informació.
* Català i Castellà (nivell alt d'expressió i redacció)
* Anglès (nivell mig necessari per al desplegament de la funció de projectes internacionals).
* Habilitats i actituds transversals:
* Alt nivell de competència de planificació i organització.
* Alt nivell de competència de treball en equip.
* Alt nivell de competència en relacions interpersonals
- Altres competències valorades
* Coneixements de metodologies d'acompanyament a joves en situació de vulnerabilitat.
* Responsabilitat i autonomia
* Iniciativa i pro activitat
* Innovació, flexibilitat i gestió del canvi
Formació i coneixements complementaris
Estudis universitaris d'Educació Social per tal d'assegurar que es tenen els coneixements necessaris per desplegar el conjunt de funcions i tasques pròpies del lloc de feina.
Es valorarà formació específica en atenció a joves en situació de vulnerabilitat.
Es valorarà experiència
En intervenció social amb joves i/o població de risc i en l'atenció de joves en recursos d'habitatge.
S'ofereix
Contracte de jornada complerta horari flexible. Lloc de treball: Barcelonès. Salari segons conveni intern ,67€ en 14 pagues). Incorporació prevista 6 d'octubre 2025.
Enviar CVs a: abans del 26 de setembre 2025.