Overview
Som Llarés una entitat que busca garantir el dret a l’habitatge per a totes les persones fent especial èmfasi en activar i acompanyar processos d’empoderament i inclusió residencial per aquelles amb major vulnerabilitat social, i en especial a aquelles degudes a raons de gènere. Busquem esdevenir un referent com a proveïdor de serveis residencials i d’acompanyament social, promocionant les capacitats i l’autonomia de les persones.
Estem cercant una persona per cobrir la vacant de orientador / a laboral pel territori prat de Llobregat.
Formació
Formació reglada en ciències socials : Educació social, treball social, pedagogia, psicopedagogia, psicologia i altres
Funcions i tasques
* Disseny, planificació i execució d’itineraris d’acompanyament a la inserció de persones en situació d’exclusió social i residencial.
* Lideratge en la planificació i implementació de les accions adreçades a la millora de l’ocupabilitat de les participants, sent proactiva en l’anàlisi de necessitats i la formulació de propostes per a donar-hi resposta.
* Planificar les accions segons les condicions establerts en el programa d’hores, actuacions i nombre de persones ateses en coordinació amb la xarxa de recursos del territori.
* Realitzar processos de selecció de persones susceptibles de ser beneficiàries de participar en els processos d’acompanyament a la inserció.
* Realitzar les entrevistes d’acollida per validar el perfil dels participants
* Disseny, planificació i execució d’accions grupals adreçades a la capacitació en competències.
* Implementar accions grupals que donin a les necessitats d’orientació i inserció com son tallers competencials i suport a l’espai de recerca de feina
* Elaborar les justificacions tècniques requerides per l’administració referents al projecte MAIS i donar resposta als requeriments que presenti
* Elaborar els informes de seguiment i tota la documentació requerida pel programa MAIS
* Contribuir desenvolupament i execució de l’estratègia global de l’àrea d’ocupació per a millorar l’atenció de les persones que realitzen itineraris d’inserció sociolaboral a Prohabitatge
* Executar accions de suport a la inserció per donar resposta a necessitats detectades en el col·lectiu de persones ateses.
* Donar resposta als requeriments del finançador elaborant i aportant la documentació
Resultats esperats
* Executar els projectes d’acció directa, d’acord amb els dissenys definits, els criteris de qualitat interns i les instruccions i normatives del client finançador.
* Organitzar i executar la seva activitat d’acord amb els objectius planificats per la coordinació de l’àrea d’inserció, col·laborant amb l’equip per tal d’assolir els resultats previstos. Acompanyar a les persones en el procés d’inserció del que és tutora, proporcionant eines i recursos adients i mediant entre la persona i les seves necessitats socials.
* Coordinació amb el / la tècnic / a d’ intermediació les oportunitats de pràctiques i d’inserció.
* Ser el referent dels casos assignats.
* Detectar necessitats bàsiques, dificultats i mancances per la cobertura de les mateixes. Derivació a serveis de suport, ja sigui interns com externs, de manera coordinada amb el / la referent social. Dinamitzar l’arribada de l’ajut.
* Treballar la metodologia d’anàlisi d’ocupabilitat, perfil professional i disseny de projecte professional.
* Elaborar la documentació de seguiment dels casos : informació oficial, diari de seguiment, informe mensual. Graella de dades i d’indicadors actualitzades de manera mensual.
* Assegurar i preservar la documentació actualitzada dels casos en els expedients tecnològics i físics (seguint la protecció de dades).
* Participar a les reunions de seguiment de programa i casos. Participar en l’elaboració de memòries anuals.
* Realitzar sessions grupals d’orientació i tutories individuals a les persones participants al programa o programes
Competències
* Capacitat d’anticipar-se a les necessitats del programa i de les persones
* Organització i planificació de la feina
* Capacitat d’adaptació i flexibilitat
* Capacitat de resiliència
* Gestió de la frustració
* Gestió de conflictes
* Habilitat comunicativa i escolta activa
* Capacitat detecció de necessitats socials i de formular alternatives d’atenció
* Puntualitat en les obligacions laborals
* Habilitat informàtiques de Gestió ( Excel i Word) i xarxes socials
* Autonomia per al seu lloc laboral
* Capacitat de gestió de les emocions davant de situacions d’estrès
* Contracte temporal, vinculat a la CONVO Essencials 25-26
* Jornada 29 hores setmanals
* Inici : 15 / 09 / 2025
* Data final : 31 / 12 / 25 (Previsió continuïtat desembre 26)
#J-18808-Ljbffr