Les característiques del lloc de treball a cobrir són les següents:
- Grup de classificació: A
- Subgrup: A2
- Complement de destí: 19
- Lloc de treball: Coordinador/a d’obres
- Codi lloc: ST5003
- Tipus de lloc: Comandament
- Retribucions: D’acord amb el catàleg retributiu i la RLT vigent
(que preveu un complement específic anual de
15.362,52 €).
- Jornada: L’ordinària del personal de l’ajuntament,
35.86hores setmanals en còmput anual.
De dilluns a divendres de 8 a 15h i 2,5hores la
tarda del dijous (entre les 16h i les 19h), amb
flexibilitat i/o disponibilitat per raons del servei
(codi jornada JO2).
- Jornada anual: Es compleixen les 1.627,50 hores anuals per una
jornada sencera.
Malgrat que el lloc de treball a cobrir sigui el de Coordinador/a d’obres, amb l’accés a
aquesta plaça de tècnic/a de grau mitjà, es poden ocupar altres llocs de treball de
l’estructura. La plaça que es convoca en aquest acte es correspon al lloc de treball de
Coordinador/a d’obres, sens perjudici de la borsa de treball que es constitueixi.
Tenint en compte el lloc de comandament dins de l’estructura, el lloc de treball té la
missió i la responsabilitat de planificar, executar i supervisar els serveis de
Vilatorrada, així com la realització de les obres necessàries mitjançant els recursos
que es detallen, entre d’altres:
Els recursos humans, econòmics, tecnològics i materials propis (coordinació
equips de treball, control econòmic i de logística/infraestructura necessària)
Les empreses externes de serveis, subministraments i obres contractades
administrativament (preparació i seguiment contractes).
Les funcions generals bàsiques a desenvolupar en el lloc de Coordinador/a d’obres
(codi lloc ST5003), d’acord amb el Manual de funcions, són les següents:
1. Dirigir, planificar i supervisar les activitats relacionades amb la Brigada realitzant un
control i seguiment en col·laboració amb la resta de responsables de l'àmbit o Àrea,
segons s'escaigui.
2. Supervisar i coordinar la gestió dels diferents grups de treball que integren la
Secció, establint els circuits corresponents, fixant les línies d’actuació operativa,
establint els criteris per tal d’avaluar els resultats, i assignant i controlant l’acompliment
dels objectius amb els seus responsables.
3. Controlar les partides pressupostàries vinculades a les activitats del departament,
realitzant les tasques necessàries per a la seva correcte execució.
4. Realitzar el seguiment i control del desenvolupament de les actuacions de promoció
pública que es donin al municipi per possibilitar l’avaluació dels impactes i els resultats.
5. Fer informes, control i seguiment de les llicències d’obres menors, rases, guals,
ordres d’execució, disciplina urbanística, disciplina via pública, llicències primera
utilització.
6. Col·laborar amb el Cap del departament per proposar les modificacions en
l’orientació i directrius que calguin per a una millor prestació del servei.
7. Organitzar i/o realitzar tasques de camp per l’obtenció de dades necessàries pel
disseny de projectes o plans urbanístics, per l’emissió d’informes tècnics o altre que es
requereixi.
8. Assessorar i prestar suport tècnic al Cap de l'Àrea en totes aquelles funcions a
desenvolupar.
9. Elaborar informes tècnics i memòries sobre el funcionament i les activitats
realitzades en l'àmbit competent.
10. Prestar suport tècnic a manteniment en totes aquelles qüestions de la seva
competència.
11. Dissenyar i desenvolupar aquells projectes urbanístics, d’obres o d’altre ordre que
li siguin assignats.
12. Col·laborar amb diferents tècnics municipals en la redacció de projectes.
13. Realitzar la direcció d’obres municipals que li siguin assignades.
14. Vetllar per la seguretat i salut en el seu lloc de treball, utilitzant adequadament els
equips relacionats amb la seva activitat, d'acord amb els procediments establerts i la
normativa vigent en matèria de prevenció de riscos laborals.
15. Adoptar en el tractament de dades de caràcter personal les mesures d’índole
tècnica i organitzativa establertes per la Corporació i acomplir la normativa vigent en
matèria de protecció de dades de caràcter personal.
16. I, en general, totes aquelles de caràcter similar que li siguin atribuïdes.
A les obres de construcció: verificar l'acompliment de la legislació vigent, comunicant
qualsevol incidència a l'autoritat competent (Llei 31/1995, de 8 de novembre, de
Prevenció de Riscos Laborals disposició addicional 14a; Reial decret 171/2004, de 30
de gener, pel qual es desenvolupa l'article 24 de la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de
Prevenció de Riscos Laborals, en matèria de coordinació d'activitats empresarials
disposició addicional 1a) i/o actuar com a coordinador/a en matèria de seguretat i salut
(si ha estat designat pel promotor de l'obra). Com a coordinador/a en l'execució de
l'obra les funcions seran: planificar i temporalitzar els treballs; coordinar l'aplicació de
la normativa per part dels contractistes, subcontractistes i treballadors autònoms;
aprovar el pla de seguretat i salut; organitzar la coordinació d'activitats empresarials;
adoptar les mesures necessàries per accedir a l'obra (Reial Decret 1627/1997, de 24
d'octubre, pel que s'estableixen disposicions mínimes de seguretat i de salut en les
obres de construcció.)
La persona que ocupi aquest lloc de treball haurà d’ostentar la titularitat de la
Coordinació municipal dins del Pla de Protecció Civil Municipal de Sant Joan de
Vilatorrada, i que es denomina específicament Coordinació d’Emergències municipal.
Les competències associades a aquest lloc de treball són les següents:
- Organització del treball
- Lideratge
- Orientació a resultats i orientació a la qualitat
- Flexibilitat i gestió del canvi
- Resolució de conflictes
- Presa de decisions
Requisits:
Per ser admeses i prendre part en aquesta convocatòria, d’acord amb l’article 56 del
Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel que s’aprova el Text refós de
l’Estatut bàsic de l’empleat públic, les persones aspirants hauran de reunir en la data
de publicació de les bases i la convocatòria al BOPB, tots els requisits següents:
a.- Tenir la nacionalitat espanyola, sens perjudici del que disposa l’article 57 del Reial
Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel que s’aprova el Text refós de l’Estatut
bàsic de l’empleat públic relatiu a l’accés dels nacionals d’altres estats.
b.- Haver complert setze anys i no excedir de l’edat de jubilació forçosa.
c.- Estar en possessió de la titulació exigida per a l’accés al subgrup A2, i d’acord amb
el que preveu la RLT, relativa a Grau universitari en Enginyeria o titulació equivalent o
Grau universitari en arquitectura o equivalent, essent-ne suficient la titulació tècnica
(per plans d’estudis antics, enginyeria tècnica o arquitectura tècnica).
Les persones aspirants d'altres estats membres de la Unió Europea hauran d'estar en
possessió d'algun dels títols reconeguts a l'Estat Espanyol, de conformitat amb el que
determini la normativa vigent en la matèria i aportar la justificació de l'equivalència (i si
s’escau, adjuntar l’ordre ministerial de reconeixement del títol expedit, de conformitat
amb la normativa reguladora d’homologació i consolidació de títols i estudis
estrangers).
d.- No patir cap malaltia o discapacitat física o psíquica que impedeixi el normal
exercici de les funcions corresponents al lloc a proveir.
de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o
estatutaris de les Comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitat/da absolutament o
especialment per a l’ocupació de càrrecs públics per resolució judicial o per a l’accés al
cos o escala de funcionaris.
f.- No estar afectat/da per cap dels motius d’incompatibilitat i d’incapacitat dels
previstos a la legislació vigent en la matèria. Si s’escau, s’haurà de sol·licitar
l’autorització de compatibilitat o exercir l’opció prevista a l’article 10 de la Llei 53/1984,
de 26 de desembre, d’incompatibilitats.
g.- Posseir la capacitat funcional per a realitzar les tasques.
h.- Disposar del certificat de coneixements de nivell de suficiència de català (nivell C1
de llengua catalana) o alguna de les titulacions equivalents d’acord amb el Decret
161/2002, d'11 de juny i l’Ordre VCP/491/2009, de 12 de novembre, modificada per
l’Ordre VCP/233/2010, de 12 d'abril.
La possessió de certificat o document equivalent caldrà acreditar-la documentalment.
No es tindrà en compte la simple al·legació d’estar en possessió del nivell requerit.
En el cas que no es pugui acreditar documentalment per part d’algun aspirant, l’òrgan
de selecció acordarà la celebració d’una prova específica de caràcter obligatori i
eliminatori, i es qualificarà com a apte/a o no apte/a.
i.- Les persones aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola han de tenir el
certificat o acreditar els coneixements corresponents al nivell C2 de llengua castellana.
j.- Estar en possessió del permís de conduir de la classe B o superior/ Permís de
conduir B1 o superior.
k.- Col·legiació obligatòria per a prestar serveis en aquesta categoria.
l.-Ingressar la taxa establerta en l’epígraf 6 de l’article 6 de l’Ordenança Fiscal núm.
19, reguladora de la taxa per expedició de documents administratius, per a la selecció
de places A2, d’un import de 30 € (trenta euros), en el compte indicat a tal fi i fent-hi
constar:
- el nom i cognoms de la persona aspirant
- el codi TGM_ARQT24
Entitat BBVA: ES64 0182 6035 4502 0167 9340.
L’ingrés s’ha de realitzar dins el mateix termini de presentació d’instàncies, sens
perjudici del nou termini d’esmenes a que fa referència la base SISENA. Tot i que no
s’exigeix la presentació del resguard d’ingrés, es pot presentar, conjuntament amb la
instància de participació.
D’acord amb l’art. 5 de l’OF (consultar l’Ordenança Fiscal número 19 a
https://www.santjoanvilatorrada.cat/ca/seu-electronica/gestio-tributaria/impostos-taxesi-
preus-publics#taxes-i-preus-p-blics ), aquesta taxa es bonificarà el 100% pels casos
següents:
a) a les persones en situació d’atur que no percebin cap prestació contributiva,
b) a les persones amb discapacitat amb un grau igual o superior al 33 per cent.
En aquests casos, la persona aspirant no haurà d’ingressar la taxa, però en el seu lloc
haurà d’aportar el document que acrediti que es troba, a data de publicació de les
bases en el BOPB, en alguna de les situacions enumerades.
Més informació: https://www.santjoanvilatorrada.cat/ca/seu-electronica/recursos-humans/processos-selectius-en-curs