•Ser referent del pacient: Fer costat al pacient des de la presa en consideració de l’altre, des de l’interès i el respecte, fruits d’una voluntat de treball, servei i dedicació. Aquesta atenció i establiments de vincles s'efectua mitjançant la relació assistencial personal directe i a través de la mediació d’espais i activitats lú-diques que facilitin aquest procés.
•Planificar tallers (activitats plàstiques, lúdiques, físiques, etc.) segons la valoració inicial del cas per al desenvolupament de les seves potencialitats, la creació del seu projecte de vida i la reintegració a la co-munitat
•Elaborar i valorar les fitxes dels tallers que porti a terme
•Participar en activitats grupals: realització de tallers, grups psicoeducatius, co-terapeuta en grups psicote-rapèutics, etc.
•Participar en els plans terapèutics individualitzats dels pacients
•Oferir activitats comunitàries: Acompanyament en activitats relacionades amb la participació en l’entorn natural de la persona i l’adequació de recursos socials i comunitaris per tal d’afavorir la recuperació, en centres educatius, espais/tarda jove, casals i especialitats, i altres, de forma integrada amb la resta d’actors que hi participen.
•Coordinar-se amb la resta de l’equip de professionals del servei que es requereixi per a l’abordatge del pacient i la seva família.
•Elaborar informes.
•Estar donant suport a les tasques requerides perquè l'espai de menjador funcioni correctament.
•Registrar a la història clínica electrònica informatitzada
Registre de les activitats fetes (tallers)
Registre de les tutories individuals
Registre del seguiment del PTI cada 3 m (curs clínic breu)
•Participar en les reunions i supervisions clíniques d’equip i de la institució
•Participar activament a la vida comunitària i institucional espanyol (parlat b2 - avançat, escrit b2 - avançat), català (parlat b2 - avançat, escrit b2 - avançat), anglès (parlat a2 - bàsic, escrit a2 - bàsic)