Bihr is the leading European distributor of rider gear and spare parts, accessories and tyres for motorcycles, quads/ATV and scooters.
Founded in 1975, the company is present in over 15 countries. Our portfolio comprises about 350 brands and more than 200.000 items distributed through a network of 15.150 dealers.
This is made possible by 750 employees, 1.200 at peak seasons, including 100 in-house sales representatives and more than 60 customer service representatives.
From the outset, the strength and foundation of this exceptional success have been based on comprehensive services and first-class logistics. With a total storage area of more than 54.500 m2 spread over 7 warehouses, Bihr is able to supply almost all dealers in Europe within 24 hours.
www.mybihr.com
In 2022 Bihr was acquired by Arrowhead.
Arrowhead Engineered Products
Based in Blaine, MN, Arrowhead Engineered Products is a leading global engineer and omnichannel distributor of non-discretionary, proprietary branded, aftermarket replacement parts. The Company leverages data and digital capabilities to provide mission-critical parts for outdoor power equipment, powersports, golf cars, specialty vehicles, agriculture, and other diverse markets. With distribution and sourcing locations in North America, Europe and Asia, Arrowhead Engineered Products employees service over 100,000 customers globally.
www.arrowheadepinc.com
#contabilidad #empleo #murcia #bihr #arrowhead
Misión del puesto
* Prestar soporte técnico y operativo en la gestión contable diaria, focalizándose en el registro y control de gastos, servicios, transportes y provisiones, garantizando la correcta imputación y periodificación, y asegurando el cumplimiento normativo en la gestión de la información financiera.
Principales tareas
* Gestionar la contabilidad y registro de facturas de acreedores y proveedores de servicios, gastos y transportes.
* Realizar la imputación correcta de los gastos a centros de coste y periodos correspondientes dentro del ERP.
* Controlar y actualizar las cuentas de provisiones y periodificaciones.
* Colaborar en el suministro de información fiscal (SII) a organismos oficiales, siguiendo las instrucciones recibidas.
* Apoyar en la sincronización de operaciones con medios de pago (plataformas de tarjeta, anticipos, etc.).
* Facilitar información y soporte básico a los clientes y departamentos internos en relación a facturación y estados de cuentas.
Requisitos
* Ciclo formativo de grado medio o superior en contabilidad, finanzas, administración o similar.
* Conocimientos sólidos de contabilidad general enfocada a gastos y servicios.
* Se valorará experiencia previa en funciones contables similares.
* Se valorarán conocimientos y experiencia de trabajo con ERPs, especialmente SAP S/4 Hana.
* Nivel avanzado en Office, y especialmente en Excel.
* Inglés B1-B2 valorable.
Ofrecemos
* Incorporación inmediata. Centro de trabajo en Totana, Pol. Industrial El Saladar.
* Contrato indefinido.
* Horario flexible y trabajo a distancia según normativa interna.
* Integración en un equipo internacional.
* Plan de formación y desarrollo.
* Política interna de igualdad y equidad.