We are looking for a Project Manager in our Madrid office! Your main missions will be: Responsible for the delivery of the projects. Framing and overall coordination of the workstreams. Monitoring/Managing the action plan for all stakeholders. Managing the project team (the contributors) and the relationship with stakeholders Leading project governance and committee (Steering & Coordination, Go/NoGo meetings, etc.) Defining the deployment modalities. Succeed in framing a topic, helping the decision-maker and collaborating IT. Budget responsibility: coordination of estimates and responsible for budget preparation and tracking. Project Schedule: Defining and monitoring the overall project schedule Ensuring the projects are on time, on budget, and within scope. Communication & reporting for the project domain activities. ✔️ Your profile Bachelor’s degree in IT, Business School or Engineering School. 4-10 years of project management experience with a solid understanding of project management principles (both waterfall and Agile). Able to get involved in the concrete execution of tasks that know how to take a step back. Proven ability to operate in an international and matrix-based organization. Fluent in both, English and Spanish. Knowledge of the insurance or travel assistance sector is not mandatory but is a plus. Advance capacity to work with IT contributors as well as with business contributors. Current residence in Madrid. What we provide Immediate incorporation into an international working environment. Full time, split shift (Monday - Thursday) and intensive shift (Friday). Flexibility in start time. Permanent contract. Hybrid work model (initially there will be a 100% on-site period for training and adaptation to the position). Competitive salary Meal Vouchers. Well communicated workplace: Santiago Bernabéu/Nuevos Ministerios metro station. Discount Club for you and your family members. Europ Assistance es una empresa consolidada y dedicada a cuidar a la gente. Facilitamos la vida a nuestros/as clientes/as y les ofrecemos calma durante situaciones estresantes y difíciles. Desde 1963, año de fundación, apoyamos a los/las clientes/as en más de 200 países y territorios gracias a nuestra red de 750.000 proveedores y 39 centros de asistencia. Nuestra misión es llevar a las personas o empresas del estrés a la tranquilidad en cualquier momento y en cualquier lugar. Además, proporcionamos asistencia en tres líneas de negocio: Viajes, Automóviles y Líneas Personales. Europ Assistance inició su actividad en España como empresa pionera de la asistencia en viaje en el año 1977. A lo largo de estos años su presencia en el mercado ha venido incrementándose en distintos ámbitos, de acuerdo con las necesidades de sus clientes/as. Además, nuestro personal se desenvuelve en su día a día con la visión de ser la empresa de atención en la que los/las clientes/as puedan confiar. En la actualidad, Europ Assistance forma parte del Grupo Generali, una de las principales aseguradoras del mundo. En Europ Assistance aplicamos a todos nuestros procesos de selección el principio de igualdad de oportunidades y no discriminación. Buscamos atraer y retener a los/as mejores profesionales sin discriminar por razón de nacimiento, origen racial o étnico, sexo, religión, convicción u opinión, edad, discapacidad, orientación o identidad sexual, expresión de género, enfermedad o condición de salud, estado serológico y/o predisposición genética a sufrir patologías y trastornos, lengua, situación socioeconómica, o cualquier otra condición o circunstancia personal o social. Tus aptitudes y tus competencias personales y profesionales serán las únicas que nos ayuden a tomar una decisión sobre tu candidatura. Cuidamos a nuestra gente, promovemos la diversidad e invertimos en el aprendizaje y el crecimiento permanente mediante la creación de un ambiente de trabajo transparente, coherente y accesible You live we CARE