L'objectiu principal del lloc de treball és el de dissenyar, desenvolupar, implementar, revisar i mantenir actualitzat el Sistema de Gestió de la Seguretat Alimentària de l'empresa.
Funcions i responsabilitats:
-Estableix, implanta i revisa:
•El marc del sistema de gestió de la seguretat alimentaria.
•El sistema d'autocontrol, basat en el sistema d'Anàlisi de Perills i Punts Crítics de Control (APPCC).
•Els programes de recolzament per a la Seguretat Alimentària (programes de prerequisits).
•Un sistema de traçabilitat i de retirada de productes.
•Un sistema d'alerta ràpida, gestió de crisis i situacions d'emergència.
-Informa a la resta de l'empresa de totes les novetats en matèria de legislació alimentària.
-Informa, assessora i suggereix canvis per adaptar-se a la normativa de seguretat alimentària.
-Actua com a interlocutor amb proveïdors, clients, administració i altres parts interessades, en els temes relacionats amb la seguretat alimentària.
-Estableix i coordina el programa d'auditories de seguretat alimentaria.
-Coordina, i en alguns casos executa, les accions formatives del personal de l'empresa relacionades amb la seguretat alimentària.
-Avalua les mesures de seguretat alimentaria en quant a infraestructures, l'entorn de treball i les pràctiques de manipulació i fabricació.
-Complementa i controla de la documentació requerida pel CCPAE.
-Vetlla per a que les operacions de recollida i abocament dels residus alimentaris i altres materials utilitzats, es facin respectant les normes de protecció ambiental. Disponibilitat de vehicle, Permisos de conduir: b