Fira de Barcelona és una de les institucions firals més importants d'Europa per la seva activitat, recintes, experiència i lideratge.Actualment estem buscant un/a Periodista amb contracte laboral en pràctiques per a l'Àrea de Màrqueting corporatiu i projectes estratègics, la missió del qual serà planificar i executar les accions de comunicació definides per obtenir una presència òptima als mitjans de comunicació i fomentar la notorietat de Fira de Barcelona i dels seus salons.Responsabilitats clau:Planificació de la comunicació:Definició de l'estratègia mediàtica online i offline dels salons assignats.Disseny, en col·laboració amb el director de saló, del pla de comunicació en mitjans, i execució i seguiment del pla.Construcció del storytelling i definició dels missatges clau a transmetre als mitjans per aconseguir repercussió mediàtica que aporti notorietat als salons i a Fira, així com a la seva promoció.Control de riscos i minimització d'impactes negatius als mitjans.Planificació i seguiment de les xarxes socials corporatives.Gestió interna i externa:Elaboració de continguts informatius en diferents formats d'interès per als mitjans.Portaveu: definició de missatges clau i argumentaris, articles d'opinió, discursos i qüestionaris.Relació amb mitjans generals i especialitzats (online i offline) nacionals i internacionals.Aplicació dels acords amb mitjans generals i especialitzats;
coordinació d'informació, edició de pàgines especials i elaboració de redaccions pactades.Contribució amb continguts informatius als canals de comunicació i promoció dels salons (branded content / branding digital).Participació en la comunicació corporativa i elaboració de continguts publicats en els diferents canals de Fira (web, firablog, firanews, memòria i RRSS).Identificació d'oportunitats comunicatives associades als sectors dels salons;
recerca i contacte amb fonts sectorials.Coordinació amb els departaments de comunicació d'empreses expositores i institucions.Suport a la comunicació de crisi segons les directrius de la Direcció de Comunicació de Fira.Anàlisi del clipping dels salons.Gestió de proveïdors:Gestió d'agències de premsa, empreses de clipping, personal d'acreditació de la sala de premsa, periodistes o professionals externs creadors de continguts per als materials de les Unitats de Negoci de Fira (newsletters, web, memòria...).Definició de temes, seguiment i edició de textos.Requisits:Què estem buscant?· Titulació o experiència equivalent: Llicenciatura/ Grau en Periodisme, Comunicació Audiovisual o afins, o experiència equivalent.· Ha de tenir els estudis finalitzats en els últims 3 anys (titulat entre 2022 i 2025).· No ha d'haver treballat anteriorment amb contracte laboral en pràctiques.· Coneixements tècnics:Coneixement dels mitjans, la seva operativa i dels periodistes clauConeixement de mitjans de comunicació internacionalsXarxes socialsWeb (SEO/SEM)Branded ContentInformàtica: Office i eines d'edició audiovisualIdiomes: anglès nivell alt (C1)Què oferim?Contracte laboral en pràctiques a jornada completa (6 mesos prorrogable a altres 6 mesos)Flexibilitat horàriaTeletreballSalari: 24.175 bruts/any