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TRADE MARKETING COORDINATOR
Apply locations Sevilla time type Full time posted on Posted 20 Days Ago job requisition id JR-042036
Responsable de la ejecución promocional en la DR de Sevilla, siendo nexo de unión entre las estrategias de las marcas y el mercado. Buscando activamente oportunidades y ejecutando la actividad de Trade y Marketing con excelencia.
Ser el embajador de las marcas de Pernod Ricard en el punto de venta y conectar con el consumidor.
Reportando al Regional Trade Marketing Manager, sus funciones serán:
* Implementación del modelo de llegada a la hostelería y al consumidor definido por la compañía
* Liderar toda la actividad de Trade y de Marketing en la región trasladando las estrategias nacionales y de marca a la zona y capitalizando las oportunidades regionales
* Responsabilidad sobre la adaptación de la estrategia y recursos nacionales con las oportunidades recibidas por parte del equipo comercial en la DR
* Traslado del conocimiento del punto de venta y del mercado a central
* Colaboración con el equipo de ventas
* Detección de nuevas oportunidades para la región
* Participación en la creación de planes comerciales ( ventas+trade marketing)
* Gestion del presupuesto y cupos asignados a la región
* Gestión del material PLV
* Gestión del equipo de promotores
* Seguimiento y evaluación de todas las acciones realizadas
Perfil requerido:
* Diplomado o Titulado universitario (Grado/Licenciatura) o experiencia mínima de 2 años en puestos de Trade Marketing, Comercial y/o Marketing en empresas de gran consumo
* Se valorará nivel alto de inglés
* Dominio de Power Point y Excel y habilidades para diseñar y optimizar los reportings actuales y sistemas asociados
* Disponibilidad para trabajar en grandes eventos durante el fin de semana ocasionalmente
* Proactividad y dinamismo
* Orientación al cliente interno/externo y flexibilidad
* Excelentes habilidades sociales y comunicativas
* Facilidad para trabajar en equipo
* Gran capacidad de planificación y organización
* Polivalencia
* Capacidad resolutiva
Job Posting End Date:
2024-05-24
Target Hire Date:
2024-06-01
Target End Date:
About Us
Pernod Ricard is the No.2 worldwide producer of wines and spirits with consolidated sales of €8,448 million in FY20.
Created in 1975 by the merger of Ricard and Pernod, the Group has developed through organic growth and acquisitions: Seagram (2001), Allied Domecq (2005) and Vin&Sprit (2008). Pernod Ricard, which owns 16 of the Top 100 Spirits Brands, holds one of the most prestigious and comprehensive brand portfolios in the industry, including: Absolut Vodka, Ricard pastis, Ballantine’s, Chivas Regal, Royal Salute, and The Glenlivet Scotch whiskies, Jameson Irish whiskey, Martell cognac, Havana Club rum, Beefeater gin, Malibu liqueur, Mumm and Perrier-Jouët champagnes, as well Jacob’s Creek, Brancott Estate, Campo Viejo, and Kenwood wines.
Pernod Ricard’s brands are distributed across 160+ markets and by its own salesforce in 73 markets. The Group’s decentralised organisation empowers its 19,000 employees to be true on-the-ground ambassadors of its vision of “Créateurs de Convivialité.” As reaffirmed by the Group’s strategic plan, “Transform and Accelerate,” deployed in 2018, Pernod Ricard’s strategy focuses on investing in long-term, profitable growth for all stakeholders.
The Group remains true to its three founding values: entrepreneurial spirit, mutual trust, and a strong sense of ethics, as illustrated by the 2030 Sustainability and Responsibility roadmap supporting the United Nations Sustainable Development Goals (SDGs), “Good times from a good place.” In recognition of Pernod Ricard’s strong commitment to sustainable development and responsible consumption, it has received a Gold rating from Ecovadis.
Pernod Ricard is also a United Nation’s Global Compact LEAD company.
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