Front Office Manager - Meliá Ibiza 4* Superior
Meliá Hotels International – Ibiza, Balearic Islands, Spain
Overview
We are looking for an experienced Front Office Manager to lead our reception team, ensuring exceptional service and seamless operations.
Responsibilities
- Ensure all reception staff tasks are performed to deliver excellent service.
- Support the Front Office Manager by assigning tasks to team members as needed.
- Enforce all reception policies and procedures.
- Ensure operations and cash handling comply with company policies.
- Maintain constant communication with the housekeeping department.
- Maintain up‑to‑date information on rates, packages, and promotions, ensuring staff training.
- Investigate and resolve guest complaints.
- Anticipate and exceed guest expectations.
- Lead and manage the team.
Qualifications
- University degree or higher education preferably in Tourism, Hospitality, or related field.
- Local language proficiency and advanced English; a third language is desirable.
- Minimum 2 years experience in a similar hotel role.
- Knowledge of hotel operations and management software.
- Advanced skills in Microsoft Office.
- Strong complaint handling and communication skills.
Benefits & Development
- Itinerarios de Aprendizaje : Clear learning path with onboarding, coaching, and feedback.
- Talento IDEAL : Opportunities for high performers, including graduate programs.
- Entorno global y diverso : Multicultural environment for continuous learning.
Seniority Level
Mid‑Senior
Employment type
Full‑time
Job Function & Industries
Customer Service, Management, and Administrative – Hospitality, Accommodation and Food Services, Food and Beverage Services.
Equal Opportunity
En Meliá Hotels International apostamos por la igualdad de oportunidades entre mujeres y hombres en el ámbito laboral, contando con el compromiso de la dirección y con los principios contenidos en las políticas de Recursos Humanos. Asimismo, nos importa la difusión entre toda la plantilla de una cultura empresarial comprometida con la igualdad efectiva, y la sensibilización de sobre la necesidad de actuar conjunta y globalmente. Impulsamos nuestro compromiso con la igualdad y la diversidad, evitando cualquier tipo de discriminación, especialmente, la relacionada con motivos de discapacidad, raza, religión, género o edad. Creemos que la diversidad y la inclusión entre nuestras personas trabajadoras es fundamental para nuestro éxito como compañía general. Además, apostamos por el crecimiento sostenible de nuestro sector a través de un gran equipo humano socialmente responsable. En este sentido, nuestro lema es “Hacia un futuro sostenible, desde un presente responsable” Gracias a todos/as los colaboradores/as lo hacemos posible.
Security
Para protegerte y evitar fraudes en los procesos de selección, te invitamos a consultar nuestras recomendaciones en la página "Protege tu candidatura".
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